English

رالی خودروی خورشیدی «غزال ایرانی ۳» از مسیر خزر تا خلیج فارس آغاز شد

نسل چهارم نخستین خودروی برقی دو نفر سرنشین خاورمیانه توسط جوانان ایرانی در دست ساخت بوده و می‌تواند با شارژ باطری مسافت ۴۰۰ کیلومتری را با سرعت ۸۰ کیلومتر در شب طی کند.

رالی خودروی خورشیدی «غزال ایرانی ۳» از مسیر خزر تا خلیج فارس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج از انزلی، مدیر پروژه غزال ایرانی در دیدار با رضا مسرور مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به ویژگی‌های خودروی خورشیدی اظهار کرد: با توجه به استفاده این خودرو از انرژی خورشید، هیچ‌گونه آلودگی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند.

کارن ابری‌نیار، حفاظت از محیط زیست در کنار جایگزین کردن سوخت فسیلی را مهم‌ترین هدف در پروژه غزال ایرانی دانست و تصریح کرد: به همین دلیل امروز سفر خود را از حاشیه دریای خزر و ساحل زیبای منطقه آزاد انزلی آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولید خودروی خورشیدی، گفت: شرکت‌های خودروساز کشور باید از طرح‌های سرمایه‌گذاری تولیدی برای تجاری‌سازی ساخت و تولیدی اینگونه محصولات حمایت کنند.

مدیر پروژه غزال ایرانی زمان حرکت خودروی خورشیدی از امروز در تور خزر تا خلیج فارس از منطقه آزاد انزلی تا جزیره کیش را هشت روز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ساخت مدل‌های اولیه این خودرو از سال ۸۳ آغاز شده است، تصریح کرد: یک تیم ۴۰ نفره از دانشجویان رشته‌های برق، مکانیک و مهندسی صنایع دانشگاه تهران ساخت و طراحی این خودروی خورشیدی منحصر به‌فرد را به‌عهده داشتند.

ابری‌نیار افزود: این خودرو نسل سوم خودروی غزال بوده و در مسابقات جهانی خودروهای انرژی پاک در استرالیا در سال ۲۰۱۵ توانست در بخش سرعت مقام سوم را به دست آورد.

به گفته وی، مسیر حرکت خودروی مذکور از منطقه آزاد انزلی به طرف رشت، قزوین، تهران، قم، کاشان اصفهان، بندرعباس و جزیره کیش است.

این مسوول یادآور شد: نسل چهارم خودروی غزال ایرانی به عنوان نخستین خودروی برقی دو سرنشین در خاورمیانه که می‌تواند با شارژ باطری با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت مسافت ۴۰۰ کیلومتر را در شب طی کند در دست ساخت است.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی نیز در دیدار مذکور پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف طراحی و ساخت خودروهای خورشیدی و هیبریدی را از اولویت اصلی این منطقه دانست.

رضا مسرور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کاسته شدن از شدت آلودگی هوا در شهرهای بزرگ را از دیگر نتایج به‌کارگیری خودروهای هیبریدی و خورشیدی برشمرد.

به گزارش موج، رالی خودروی خورشیدی «غزال ایرانی ۳» در مسیر خزر تا خلیج فارس با شعار یک راه طولانی یک غزال بی‌باک» از فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

مواد به‌کار رفته در خودروی مذکور فیبر کربن بوده و چهار چرخ و دو موتور دارد که با برق کار می‌کند و در روز حداکثر سرعت آن ۱۳۰ کیلومتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه