English

آیت الله خاتمی:

گیلان سیمای وفاداری به نظام است/ حضور امروز مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن؛ آری دوباره به نظام اسلامی است

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به حضور پرشور مردم گیلان همگام با ملت ایران سراسر کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: امروز این حضور پرشور، آری مجدد به نظام جمهوری اسلامی است.

گیلان سیمای وفاداری به نظام است/ حضور امروز مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن؛ آری دوباره به نظام اسلامی است
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، آیت‌الله سید احمد خاتمی،  عضو فقهای شورای نگهبان، در اجتماع راهپیمایان۲۲ بهمن رشت در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) این شهر اظهار کرد: نسلی که سال ۵۸ نبودند، امروز با حضور پرشورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کردند که ما اگر آن روز حضور داشتیم به جمهوری اسلامی آری می‌گفتیم.

وی با اشاره به حضور باشکوه گیلانی‌ها در راهپیمایی امروز ۲۲ بهمن افزود: مردم این استان در حماسه ۹ دی ۸۸ یک روز قبل از کشور بپاخاستند و ابراز ولایتمداری شان را در حساس ترین لحظه نشان دادند.

وی سیمای گیلان را وفاداری به نظام خواند و خاطرنشان کرد: نسل کوچک خان جنگلی، یعنی نسلی که بعد از سالیان از شهادتش این چنین در صحنه وفاداری و عشق به نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور دارند بسیار ارزشمند هستند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه این حضور و ایستادگی مردم هشت عنوان قرآنی دارد که باید ارج گذاشته شود، افزود: حضور در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن، امر جامع و عمل صالح است و بالاترین پشتوانه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.

وی حضور مردم در این راهپیمایی را تعظیم شعائر دین، بیعت با امام راحل عظیم الاشان و شهدای گرانقدر و شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و ادامه داد: شما مردم با حضور خود بار دیگر با شهدا بیعت کردید و شهیدان می دانند که پرچمی که بلند کرده اند در اهتزاز است و این ملت نخواهند گذاشت این پرچم بر زمین افتد.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه سخنانش با اشاره به ظلم دوران طاغوت و با بیان ویژگی‌های طاغوتیان اضافه کرد: دین ستیزی از ویژگی‌هایی طاغوت بود که بعد از ۵۷ سال در ۲۲ بهمن سقوط کرد.

وی استقلال و آزادی را از دیگر ویژگی‌های طاغوت خواند و خاطرنشان کرد: طاغوتیان، بردگی را به عزت و شرف ترجیح می دادند، نفس ها را بریده بودند و در بازجویی ها به ساواک می گفتند که تا مرز کشتن بزنند؛ امروز جلادها و جنایتکاران دیروز سربرآوردند و تاریخ را تحریف کرده و می گویند ما اصلا شکنجه نمی کردیم.

عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری، با بیان اینکه اخلاق، عفت و حیا در مقوله طاغوت معنا نداشت، اضافه کرد: آنان ملت ایران را تحقیر می‌کردند اما امروز مردم صاحب این انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه در دوران طاغوت برای رای مردم ارزش قابل نبودند، اظهار کرد: اسم افرادی را که می خواستند در مجلس بمانند، به شاه می دادند؛ هر یک را که دلشان می خواست حذف می کردند، بقیه چه رای می آوردند و یا نه؛ درهر صورت نماینده بودند.

وی در بخش دیگری از سخنانش حضور مردم در راهپیمایی را شکر نعمت دانست و خاطر نشان کرد: شُکر نعمت آزادی، استقلال، حاکمیت دین و حاکمیت مردم بر سرنوشت را باید به جا آورد و این حضور همان است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه شُکر، شرط ماندن نعمت ها است، افزود: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و شرکت در انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال ۲ موضوع مهم در شکر این نعمت است که در این راستا راهپیمایی امروز باشکوه و گسترده برگزار شد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری خطاب به مردم گیلان بیان کرد: دشمنان، جنایتکاران، سلطنت طلبان در پی آن هستند که انتخابات ۱۱ اسفند را به رفراندوم ضد نظام تبدیل کنند؛ بیدار و هوشیار باشید.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه دشمنان می خواهند مردم در صحنه انتخابات نباشند و حضورشان کم رنگ باشد، اضافه کرد: اما من از زبان شما مردم می گویم که ۱۱ اسفند پرشور و باشکوه همانند راهپیمایی امروز در انتخابات شرکت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: به تعبیر مرحوم آیت الله مشکینی صبح روز انتخابات وضو بگیرید، با طهارت و قربه الی الله به قصد احیای نام شهیدان و راه آنان پای صندوق های اخذ رای حاضر شوید و اصلح را برگزینید.

وی خاطر نشان کرد: پیام حضور شما مردم پای صندوق های اخذ رای در ۱۱ اسفند این است که ما تا آخرین نفس و قطره خون پای نظام ایستاده ایم.

هزاران نفر از مردم ولایتمدار رشت امروز هم‌پای ملت آزاده ایران زمین بار دیگر گامهایشان را در مسیر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی استوارتر کردند و با حضور پرشور خود در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهر تاییدی بر بیعت خود با شهدا و امام (ره) و رهبری زدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه