English

آسوشیتدپرس:

جشن سالگرد پیروزی هزاران ایرانی در میان آتش خاورمیانه

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از راهپیمایی پر شور مردم ایران در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد.

جشن سالگرد پیروزی هزاران ایرانی در میان آتش خاورمیانه
به گزارش خبرگزاری موج

، آسوشیتدپرس در گزارش خود آورده است:« ایران روز یکشنبه چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را در میان تنش‌هایی که خاورمیانه را بر سر ادامه حملات اسرائیل در نوار غزه فراگرفته، جشن گرفت. هزاران ایرانی در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی که با پرچم‌ها، بادکنک‌ها و بنرهایی با شعارهای انقلابی و مذهبی تزئین شده بودند، راهپیمایی کردند.

در تهران، مردم پرچم‌های ایران را به اهتزاز درآوردند، شعار سر دادند و پلاکاردهایی با نوشته‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» حمل کردند. برخی پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند. راهپیمایی‌ها از چند نقطه شروع شد و در میدان آزادی به پایان رسید. تلویزیون دولتی ایران با نمایش حضور گسترده مردمی در بسیاری از شهرها و روستاها اعلام کرد که «میلیون‌ها نفر در تظاهرات‌ها» در سراسر کشور شرکت کردند.

ارتش در نمایش اقتدار، طیف وسیعی از موشک‌های خود از جمله «موشک‌های بالستیک قاسم سلیمانی و سجیل و ماهواره‌بر سیمرغ» را در میدانی که مردم با آنها عکس می‌گرفتند به نمایش گذاشت. در این جشن، یک چترباز در حالی که پرچم فلسطین را حمل می‌کرد، از هواپیما پرید.

این سالگرد یک ماه پس از حمله مرگبار داعش در شهر مرکزی کرمان در مراسم بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی که توسط آمریکا در حمله پهپادی در سال ۲۰۲۰ به شهادت رسید و دست کم ۹۵ نفر شهید برجای گذاشت، برگزار شد. 

انقلاب اسلامی با اعتراضات گسترده مردمی در ایران علیه حکومت محمدرضا پهلوی آغاز شد. شاه که به بیماری سرطان لاعلاج و مخفیانه مبتلا بود، در ژانویه ۱۹۷۹ از کشور گریخت. آیت‌الله روح‌الله خمینی سپس از تبعید بازگشت و حکومت در ۱۱ فوریه ۱۹۷۹ پس از روزها تظاهرات گسترده و درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی سقوط کرد.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه