English

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها به دنبال آتش سوزی های پی در پی در بوستان ها اعلام کرد:

استقرار ۲۰ آتش نشان موتور سوار در بوستان های جنگلی تهران

مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری خبر از استقرار 20 اکیپ آتش نشان موتور سوار در بوستان های جنگلی تهران برای مهار آتش سوزی های احتمالی در آینده داد.

استقرار 20 آتش نشان موتور سوار در بوستان های جنگلی تهران

به گزارش خبرگزاری موج، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهرداری با اشاره به آتش سوزی های بوستان های تهران که اخیرا رخ داده گفت: اکثر این آتش سوزی ها در پارک های جنگلی و به خاطر بی احتیاطی خود شهروندان بوده که خوشبختانه با ورود به موقع آتش نشانی در مجموع تنها چند درخت در کل این آتش سوزی ها آسیب دیده اند و بیشتر علف و گیاهان خودرو طعمه حریق شده اند.

وی با اشاره به اقدامات پیش گیرانه برای جلوگیری از تکرار این آتش سوزی ها نیزگفت: واقعیت این است تاکنون اقدام پیشگیرانه خاصی انجام نداده‌ایم اما در ۲۵ اسفند ۹۸ دستورالعمل اقدامات لازم در این زمینه را به بوستان‌ها ابلاغ کرده‌ایم. وی از استقرار بیش از 20 اکیپ آتش نشان موتور سوار در بوستان های جنگلی تهران خبر داد ودر پاسخ به موج درمورد آمار بازداشت افرادی که به عمد این آتش ها را به پا کرده بودند نیز گفت: اطلاعی از تعداد بازداشتی ها نداریم. گرچه فکر نمی کنم هیچ یک از این آتش سوزی ها به عمد برپا شده باشد که بخواهیم کسی را دستگیر کنیم.

مختاری با تاکید براینکه خوشبختانه در بیش از ۲ هزار بودستان شهری تهران آتش سوزی نداشتیم و اغلب آتش سوزی ها مربوط به پارک های "جنگلی" و منابع طبیعی بوده است گفت: در آتش سوزی پارک چیتگر ۷ اصله درخت آسیب دیدند که از این تعداد ۳ اصله حدود ۵۰ درصد دچار سوختگی شدند و ۴ اصله نیز از بین رفتند. در این آتش سوزی خسارت مالی مربوط به یک انبار موجود در منطقه بود که این انبار نیز متعلق به شهرداری نبوده و برای پیمانکار بوده است.

مدیر عامل سازمان بوستان‌های شهرداری تهران همچنین به جدیدترین آمار تملک باغ ها در تهران اشاره کرده و افزود: یکی از اقدامات خوب انجام شده،  تملک باغ ها در مناطق محروم بوده که در همین راستا تاکنون ۱۱ باغ تملک شده و هم اینک جزو سرمایه‌های طبیعی تهران محسوب می شوند. ضمن آنکه 4 بوستان جدید هم درتهران در حال احداث است که شامل:  فاز جدید بوستان ولایت در ۶۰ هکتار، پارک بزرگ بوستان ایرانیان به مساحت ۲۴ هکتار، در منطقه ۲۰ پارک کودک و ۱۲۰۰ هکتار از کمربند سبز تهران است که تا ۱۵ اسفند سال جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه