English

فرجام دانش:

امکانات بندرعباس پاسخگو شرایط بحرانی نخواهد بود

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: اگر حادثه ای سنگین در شهر بندرعباس رخ دهد، امکانات لازم برای مواجهه با شرایط بحران وجود ندارد.

امکانات بندرعباس پاسخگو شرایط بحرانی نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فرجام دانش مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس، در نشست خبری با اصحاب رسانه، به تشریح مشکلات و کمبود بودجه در سازمان های آتش نشانی پرداخت و گفت: در بحث بودجه های ملی، کمترین کمک ها به سازمان آتش‌نشانی صورت گرفته شده است.

وی کمبود خودرو های بالابر را یکی از مشکلات اساسی آتش نشانی بندرعباس دانست و اذعان داشت: کمبود این نوع از خودرو ها تنها مختص به استان ما نیست و مسوولین ذی ربط بعد از حادثه پلاسکو متوجه شدند که با کمبود خودروی بالابر در کشور مواجه هستیم.

دانش گفت: قرار بود 200 خودرو بالابر خریداری و در کشور تقسیم شود اما هنوز اعتبار آن در اختیار سازمان ها قرار نگرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس به افزایش قیمت تجهیزات اشاره کرد و گفت: تورم و افزایش قیمت ها خرید تجهیزات کار را برای ما مشکل کرده است؛ به طور مثال خودروی که پیشتر سه و نیم میلیارد تومان خریداری می شد، اکنون به 12 میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: با اعتبار تصویب شده، 30 بالابر هم نمی توان خریداری کرد، که با این وضعیت از استاندارد های لازم دور خواهیم شد؛ برای جلوگیری از این وضعیت نیاز به عزم ملی داریم. 

دانش در رابطه با میزان آمادگی این سازمان در مواجهه با شرایط بحران افزود: هیچ کس نمی تواند ادعا کند که آماده مواجهه با شرایط بحران است؛ آمادگی کافی برای مواجهه با شرایط بحران تنها بر روی کاغذ تحقق پذیر است و در واقعیت این ادعا در حد حرف باقی می ماند و مسوولینی که چنین ادعایی دارند یا معنی آمادگی را نمی دانند یا از شرایط بحران بی اطلاع اند. 

دانش گفت: شاید در برگه آماده باشیم اما در واقعیت این‌گونه نیست، به طور مثال اگر زلزله ای بزرگ در بندرعباس رخ دهد، مسوول آوار برداری شهرداری بندرعباس است، آیا شهرداری تعداد کافی لودر و کامیون برای این کار در اختیار دارد؟ پاسخ من قطعا «نه» است.

وی ادامه داد: زیرساخت های ما در بندرعباس برای مواجهه با شرایط بحران کافی نیست، اگر حادثه ای سنگین در شهر بندرعباس رخ دهد امکانات لازم برای مواجهه با شرایط بحران وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس در خصوص آمار و تعداد آتش سوزی های رخ داده طی 6 ماهه اخیر در شهرستان بندرعباس، اذعان داشت: 632 مورد آتش سوزی در شش ماهه ابتدای امسال رخ داده که بیشترین آمار مربوط به آتش سوزی در منازل مسکونی بوده است.

وی افزود: 391 مورد از این حوادث، به صورت غیر عمد و علت  66 مورد نیز نامعلوم است.

دانش تعداد آتش سوزی های عمدی را 175 مورد دانست و گفت: بیشتر حوادث عمدی، مربوط به آتش سوزی در فضای سبز و ضایعات است.

وی آمار مرگ و میر ناشی از حوادث آتش سوزی در بندرعباس در 6 ماه نخست سال جاری را چهار زن و یک مرد برشمرد و افزود: این حوادث 16 مصدوم مرد و 16 زن و یک مصدوم از پرسنل سازمان آتش نشانی بر جا گذاشته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: میانیگن رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه سه دقیقه و 30 ثانیه است.

فرجام دانش تعداد سایر حوادث رخ داده در شهرستان را 752 عدد دانست و ادامه داد: بیشترین تعداد این حوادث مربوط به مشکلات آسانسور بوده که شامل عددی بالغ بر 221 مورد در 6  ماه نخست سال جاری است.

وی با اشاره به این که تعداد مصدومین این حوادث را 33 زن و 109 مرد بوده است، افزود: پنج زن و 22 مرد قربانی این نوع حوادث در بندرعباس بوده اند.

دانش زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل این گونه حوادث را سه دقیقه و 39 ثانیه بیان کرد.  

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: امسال بر خلاف سال های قبل که به مناسبت بزرگداشت روز آتش نشانی، آتش نشان ها در سالنی جمع می شدند و مسوولین از آن ها تقدیر می کردند؛ بنا شده است هفتم مهرماه امسال، مسوولین از ایستگاه های آتش نشانی سطح شهر بازدید کرده و از آتش نشانان نمونه هر منطقه، تقدیر به عمل آید.

وی در رابطه با بحث آموزش مردم و نیروها این سازمان در  زمان مقابله با شرایط حادثه، بیان داشت: در 6 ماهه ابتدای سال جاری، به یک هزار و 962 نفر از مردم و پرسنل در این خصوص آموزش داده شده است.

وی ایستگاه شماره سه بندرعباس با 159 حادثه، ایستگاه شماره چهار با 117 حادثه و ایستگاه شماره یک با 95 حادثه، را از ایستگاه هایی دانست که بیشترین حوادث را پوشش داده اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: حادثه آتش سوزی در شهرک توحید که به تازگی اتفاق افتاد، با پنج مورد فوتی، بزرگ‌ترین حادثه در یک سال گذشته به سبب تلفات جانی، بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه