English

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به موج

پلمب کانتینر گوشت وارداتی باز باشد برگردانده می شود

حجت الاسلام والمسلمین تقوی گفت: در حال حاضر تجاری که درخواست واردات گوشت می دهند نماینده وزارت جهاد کشاورزی با آنها فرستاده می شود و از زمان ذبح تا بسته بندی نظارت و مهر می کند و اگر پلمب کانتینر در زمان وزارت باز باشد به کشور مقصد برگردانده می شود.

پلمب کانتینر گوشت وارداتی باز باشد برگردانده می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نماینده ولایت فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ایران در کشورهای مختلف همچون روسیه، برزیل، آذربایجان ، ارمنستان، لهستان و...کشتارگاه داریم که در آنجا علاوه بر دامپزشک، یک نماینده مستقر است و به تازگی برای کاهش هزینه به دنبال انعقاد قرارداد با کشورهای دیگر هستیم که دامپزشک از آن کشور فراهم شود. همچنین کشور مبدأ به نماینده های ایرانی پرداختی با اسم اضافه کار و ...داشتند که هزینه آن روی قیمت گوشت اضافه می شد که این موضوع را ممنوع اعلام کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه آیا نظارت بر واردات گوشت توسط بخش خصوصی انجام می شود؟ چراکه به تازگی درباره کیفیت گوشت های وارداتی شبهاتی وجود دارد، گفت:در حال حاضر تجاری که درخواست واردات گوشت می دهند نماینده وزارت جهاد کشاورزی با آنها فرستاده می شود و از زمان ذبح تا بسته بندی نظارت و مهر می کند و اگر پلمب کانتینر در زمان وزارت باز باشد به کشور مقصد برگردانده می شود. 

او با تاکید بر اینکه میزان ذخیره غذا در کشور در زمان قبل از انقلاب برای 33 روز بود که امروز به 90 روز رسیده است، گفت: در حال حاضر قیمت تضمینی گندم 1700 تومان در نظر گرفته شده و امروز میزان تولید و ذخیره گندم بیش از نیاز کشور است.

او با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای 40 سال کشاورزی از 11 تا 26 اسفند در مصلی بزرگ می شود، گفت: در این نمایشگاه محصولات کشاورزی با قیمت تنظیم بازاری عرضه خواهد شد و در حال مذاکره برای اضافه کردن محصولات دیگر نیز هستیم.همچنین طبق ماده 12 قانون نظارت بر ذبح اعضای نظارت غذای حلال معرفی خواهند شد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه ایران تنها 7 دهم درصد از تولیدات غذای حلال در اختیار ایران است، تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین سهم بازار غذای حلال در اختیار ترکیه و مالزی است و دلیل این کم بودن سهم بازار ایران ناشی از نابسامانی قانونگذاری تجارت حلال در ایران است که سازمان و تشکل های مختلفی همچون اتاق بازرگانی نقش دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در این نشست اعلام شد روز 24 اسفند در حاشیه نمازجمعه در مصلی محصولات سیب و پرتقال با قیمت مناسب عرضه خواهد شد و همچنین در جمعه بازارهای کشاورزی محصولاتی برای شب عید عرضه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه