English

مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

تاکنون ۷۰۰۰ نفر جهت دریافت وام کمک هزینه درمانی بیماران خاص به بانک معرفی شده اند

مسئول بیماریهای خاص و پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ۱۸ اردیبهشت به نام بیماریهای خاص نامگذاری شده‌اند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جذب وام کمک هزینه درمانی بیماران خاص حائز رتبه برتر است.

تاکنون ۷۰۰۰ نفر جهت دریافت وام کمک هزینه درمانی بیماران خاص به بانک معرفی شده اند
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ۱۸ اردیبهشت به نام بیماریهای خاص نامگذاری شده است گفت: بیماریهای خاص به آن دسته از بیماریها گفته میشود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آنها شرایط ویژه ای باید فراهم شود و فرد مبتلا باید تمام عمر تحت درمان باشد.

 بهنام روندی با عنوان اینکه ویژگی اصلی بیماران خاص سختی و هزینه بالای درمان می باشد گفت: خوشبختانه در کشور ما عمدتا هزینه های درمان بیماران خاص رایگان می باشد و با تشکیل صندوق حمایت از این بیماران در بیمه سلامت کشور بسیاری از هزینه های جانبی آنها نیز قابل پرداخت می باشد.

وی اعلام کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دانشگاه اول کشور در جذب وام کمک هزینه درمانی بودیم و مجموعا ۷۰۰۰ نفر از بیماران خاص جهت دریافت وام قرض‌الحسنه کمک درمانی  به بانک معرفی شدند و وام دریافت کردند.

به گفته این مسئول در سالهای اخیر تعداد بیماریهای خاص تحت پوشش از ۴ بیماری به ۱۰۷ گروه بیماری افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سال ۱۳۹۹ مرکز جامع درمان بیماران خاص واقع در طبقه سوم کلینیک بوستان راه اندازی شده است که بطور اختصاصی فقط به بیماران خاص ( هموفیلی ، تالاسمی ، ام اس ، شیمی درمانی ، سیستیک فیبروزیس و ...) خدمات رایگان ارایه می دهد.

روندی ابراز امیدوار کرد: با افزایش بودجه حمایت از بیماران خاص سهم بیشتری در کاهش درد و رنج این عزیزان داشته باشیم .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه