English

رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه تشریح کرد:

هشت مدیر دولتی متخلف در انتخابات عزل شدند/۹۵ کاندید انتخاباتی انصراف دادند

رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه از انصراف ۹۵ نامزد در استان خبر داد. گفت: ۳۲ هزار نفر عوامل اجرایی در یک هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای سراسر استان کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند .

هشت مدیر دولتی متخلف در انتخابات عزل شدند/۹۵ کاندید انتخاباتی انصراف دادند
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه در نشست خبری با برشمردن مصادیق تخلفات انتخاباتی در این خطه غربی ایران گفت که تاکنون مجموعا ۸ مدیر دستگاههای اجرایی استان به سبب دخالت انتخاباتی و جهت گیری به نفع یا ضرر نامزدها عزل شدند ضمن اینکه تعداد دیگری توبیخ یا به مرجع قضایی معرفی شده اند.

 علی شعبانی  افزود: در مدت قانونی تبلیغات انتخابات، نظارت دقیقی از سوی هیات استانی نظارت بر انتخابات کرمانشاه صورت گرفت و تمام موارد تخلفات داوطبان، هواداران و مسئولان دستگاه های اجرایی که دخالت یا طرفداری داشته یا از اموال دولتی استفاده کردند، مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در همین راستا علاوه بر عزل هشت مدیر دولتی، ۱۴ نفر دیگر از مدیران که از اموال دولتی (به نفع یا ضرر نامزدها) استفاده کرده بودند به مرجع قضایی معرفی شدند، سه نفر از اعضای هیات‌های اجرایی که سوگیری داشتند عزل شدند و چهار نفر از داوطلبانی که تبلیغات غیرقانونی یا زودهنگام داشتند و یا نوع تبلیغات آنها بر خلاف قانون بود به مرجع قضایی معرفی شدند.

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه با بیان اینکه ۲۱ مدیر دولتی استان نیز تاکنون تذکر کتبی گرفتند، افزود: آمار برخورد با تخلفات انتخاباتی (در کرمانشاه) نشان دهنده این است که در هیچ استانی مانند کرمانشاه برای سلامت انتخابات دقت نشده است بطوریکه عملا این استان هم اکنون پیشرو سلامت انتخابات کشور است.

شعبانی با بیان اینکه تعداد مدیرانی که در کرمانشاه به دلیل دخالت در انتخابات عزل شده اند در هیچ استانی گزارش نشده است، یادآور شد: استاندار و ستاد انتخابات کرمانشاه بنا بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب فقط به دنبال سلامت انتخابات بوده و رقابت با مشارکت قوی مردم در نهایت امانت داری، امنیت و سلامت دارای اهمیت و اولویت است.

وی با تاکید بر اینکه هرگز سرمایه اعتماد مردم به نظام و دولت مردمی را پای رقابت انتخاباتی هزینه نخواهیم کرد، گفت: خوشبختانه اقدامات انجام شده موجب شکل گیری گفتمان خوب انتخاباتی در استان شده بطوریکه نظرسنجی ها و پیمایش های صورت گرفته نشان می‌دهد (به احتمال زیاد) مشارکت در این دوره بیشتر از دوره پیشین خواهد بود.

شعبانی یادآور شد: در همین راستا ۱۷ نامزد نیز به دلایلی چون تخریب اموال عمومی، زدن پوستر در جاهایی که پیش بینی نشده بود، دیوار نویسی و خسارت به اموال مردم به ویژه مواردی که جنبه مجرمانه داشت به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی خطاب به آن دسته اهالی استان کرمانشاه که محل زندگی یا کسب آنها دچار خسارت از ناحیه نامزدها شده است، گفت: مردم می‌توانند این موارد را به مرجع قضایی اعلام کنند ضمن اینکه دستگاه های دولتی، عمومی و شهرداری ها نیز می توانند در موارد مشابه (برای دریافت خسارت) اعلام شکایت کنند.

رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه تاکید کرد: حتی مستنداتی که پس از پایان انتخابات به دست هیات استانی در مورد اینگونه تخلفات و ضرر رساندن به اموال عمومی و اشخاص بوجود آمده است؛ قابل بررسی و رسیدگی خواهد بود.

 

 ۲۰۸ داوطلب برای احراز هشت کرسی مجلس رقابت می‌کنند

شعبانی ادامه داد: در حوزه انتخابیه استان کرمانشاه هشت کرسی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی وجود دارد که در مرحله ثبت نام نهایی ۲۹۴ نفر تایید صلاحیت شدند اما این آمار به دلیل انصراف و جابجایی حوزه انتخابیه برخی نامزدها با تغییراتی همراه بود.

وی افزود: ۹۵ نامزد در استان کرمانشاه انصراف دادند که از این تعداد در حوزه پاوه، ثلاث، جوانرود و روانسر ۱۰ نفر، در کرمانشاه ۳۴ نفر در حوزه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ۱۳ نفر، در سنقر پنج نفر، در حوزه اسلام آباد و دالاهو ۲۵ نفر و در حوزه کنگاور، هرسین و صحنه نیز هشت نفر انصرافی بودند.

شعبانی با اشاره به جابجایی حوزه شماری از نامزدها گفت: به حوزه پاوه، جوانرود و روانسر یک نفر نامزد اضافه شد، در حوزه کرمانشاه نیز ۶ نفر ورودی و ۲ نفر خارج شدند، در حوزه قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز ۲ نفر خروجی و ۲ نفر ورودی وجود داشت، در حوزه سنقر یک نفر خروجی و چهار نفر ورودی، در حوزه اسلام آباد و دالاهو ۲ نفر ورودی به ثبت رسید و در حوزه کنگاور، هرسین و صحنه یک نفر خروجی وجود داشت.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در حوزه پاوه، ثلاث، جوانرود و روانسر ۱۱ نفر، در حوزه کرمانشاه ۱۱۱ نفر، حوزه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب ۱۷ نفر ، حوزه سنقر ۲۶ نفر، حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو ۲۱ نفر و در حوزه کنگاور، هرسین و صحنه نیز ۲۲ نفر و در مجموع ۲۰۸ نفر برای به دست آوردن هشت کرسی با یکدیگر رقابت دارند.

برخی نامزدها در مهلت قانونی تعیین شده طی درخواست کتبی و در چارچوب تشریفات اداری اقدام به جابجایی حوزه انتخابیه خود می‌کنند به عنوان مثال یک نامزد که در تهران ثبت نام کرده است حوزه خود را به کرمانشاه انتقال می‌دهد.

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه اظهار کرد: ۳۲ هزار نفر عوامل اجرایی در یک هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای سراسر استان کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند که تمام این افراد اعم از مجری و ناظر از خود مردم هستند.

وی گفت: تمام فرآیندهای گذشته در کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت و یک اطلس امنیتی برای کرمانشاه تهیه و تصمیمات مقتضی بر همین اساس اتخاذ شد که خوشبختانه هیچ مشکل امنیتی در استان تاکنون احصاء نشده است.

شعبانی افزود: به دلیل آنکه موقعیت امنیتی ما بسیار خوب و ثبات امنیتی مطلوبی در استان وجود دارد در طول برگزاری انتخابات فعالیت هیچ مرزی تغییری نخواهد یافت و روال عادی خود را خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مدارسی که حوزه رای گیری هستند نیز هیچ تصمیمی برای تعطیلی آنها در روز بعد اتخاذ نشده است و در صورت تصمیم جدید از طریق رسانه ها به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه ادامه داد: برخلاف دوره های گذشته امسال با قانون جدید مردم می‌توانند علاوه بر شناسنامه با گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و کارت ملی نیز رای دهند و در پادگان‌ها و زندان‌ها نیز که امکان احراز هویت وجود دارد با یک تشریفات قانونی خاص بدون این مدارک هم می شود رای داد.

وی در خصوص رای دادن با شناسنامه‌های قدیمی که در آن کد ملی درج نشده است، گفت: فرد رای دهنده حتما باید کارت ملی نیز به همراه داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه