English

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه:

تایید صلاحیت ۳۶ داوطلب جدید مجلس کرمانشاه احراز شد

بنا بر اعلام رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، با تایید صلاحیت ۳۶ نفر دیگر توسط شورای نگهبان جمع کل داوطلبان تایید صلاحیت شده نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان به ۲۵۵ نفر رسیده است.

تایید صلاحیت  ۳۶ داوطلب جدید مجلس کرمانشاه احراز شد
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، علی شعبانی در نشست خبری با بیان این مطب که با تایید چهار نفر دیگر در حوزه انتخاباتی اسلام آباد غرب و دالاهو تعداد نهایی داوطلبان به ۳۸ نفر رسید و تایید صلاحیت سه نفر دیگر در حوزه قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب تعداد کل داوطلبان این حوزه را به ۲۳ نفر افزایش داد، ابراز داشت: در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث‌باباجانی نیز یک نفر دیگر تایید صلاحیت شد و مجموع داوطلبان این حوزه نیز ۱۶ نفر شده است، ضمن اینکه شاهد تایید صلاحیت ۶ نفر دیگر در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین هستیم و کل داوطلبان این حوزه به ۲۸ نفر رسیده است.

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه داوطلبان تایید صلاحیت شده جدید در حوزه شهرستان کرمانشاه را نیز ۲۱ نفر اعلام کرد و گفت: در مجموع تا این لحظه تعداد کل داوطلبان این حوزه انتخاباتی به ۱۲۵ نفر رسیده است.

وی مقایسه‌ای نیز با انتخابات دور قبل مجلس شورای اسلامی داشت و گفت: در دور قبلی در حوزه شهرستان کرمانشاه ۶۹ داوطلب باید برای تصاحب سه کرسی مجلس با هم رقابت می کردند، اما این دوره تعداد داوطلبان به ۱۲۵ نفر رسیده است یعنی برای هر کدام از این سه کرسی مجلس حدود ۴۱ نفر باید با هم رقابت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در خصوص حضور سلایق مختلف سیاسی در میان داوطلبان نیز گفت: در هیچ مرحله ای از ثبت نام گزینه ای برای اعلام جریان سیاسی وجود ندارد و در حقیقت شورای نگهبان صلاحیت هر فردی را به صورت موردی بررسی می کند.

شعبانی در خصوص فراهم شدن تبلیغات تلویزیونی برای داوطلبان نیز گفت: در استان کرمانشاه ۶ شبکه جدید ایجاد شده است که شامل شبکه شاهو، امروله، طاق وسان، مرصاد، مادیان کوه و بازی دراز می شود و این شبکه‌ها از طریق گیرنده های دیجیتال قابل دریافت است.

وی در خصوص هزینه تبلیغاتی این شبکه ها نیز بیان کرد: پخش ۲۰ دقیقه تولید محتوای داوطلبان برای کرمانشاه ۱۰ میلیون تومان و برای سایر شهرستان ها ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است منتهی اگر هر داوطلبی بتواند تنها یک درصد آرای شرکت کنندگان در انتخابات را کسب کند این پول به آنها عودت داده می شود.

شعبانی هدف از این کار را ایجاد عدالت برای داوطلبان و مردمی دانست که می خواهند به آنها رای دهند و اظهار داشت:  ۱۸ بهمن ماه آمار نهایی تایید صلاحیت ها مشخص می گردد و در صورت داشتن اعتراض و رسیدگی مجدد در نهایت در اول اسفند ماه اسامی قطعی می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در خصوص بررسی تخلفات تبلیغاتی داوطلبان نیز گفت: تا کنون هیات استانی سه نفر از مدیران متخلف را به مراجع قضایی معرفی کرده و به ۶ نفر از داوطلبان نیز تذکر کتبی داده است.

وی با اشاره به جرم انگاری هدایای نقدی در تبلیغات داوطلبان در قانون جدید انتخابات گفت: تبلیغات فقط از پنجشنبه سوم اسفند ماه تا ۱۰ اسفند مجاز است و تمام تبلیغات خارج از این بازه زمانی غیر قانونی است.

شعبانی اشاره ای نیز به اقدامات نمایندگان فعلی مجلس که مجدد داوطلب شده اند نیز داشت و بیان کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات، اقدامات نمایندگان فعلی از حیطه تبلیغات مستثنی شده است.

وی همچنین چاپ آگهی های تبلیغاتی را فقط در صورت درج نام موسسه و تاریخ مجاز دانست، به گفته وی دیوار نویسی توسط داوطلبان به طور مطلق ممنون است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: نماینده ای باید به مجلس راه پیدا که در طراز ملی باشد تا بتواند در خصوص مسایل کلان کشوری تصمیم گیری کند.

شعبانی در پایان تعداد کل شعب اخذ رای را در استان هزار و ۶۶۰ شعبه اعلام کرد و گفت: در شهرستان کرمانشاه ۶۳۶ شعبه ، سنقر و کلیایی ۱۰۱ شعبه ، اسلام آباد غرب ۱۳۲ شعبه ، دالاهو ۵۶ شعبه ، جوانرود ۶۹ شعبه ، ثلاث باباجانی ۴۹ شعبه ، روانسر ۵۵ شعبه ، کنگاور ۷۷ شعبه ، صحنه ۸۶ شعبه ، هرسین ۹۹ شعبه ، قصرشیرین ۴۰ شعبه ، گیلانغرب ۸۶ شعبه ، سرپل ذهاب ۱۰۰ شعبه و در نهایت پاوه ۷۴ شعبه پیش بینی شده است.

وی تعداد کل شعب ثابت شهری و روستایی استان را هزار و ۱۷ شعبه و شعب سیار را نیز ۶۴۲ شعبه اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه