English

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در پاسخ به موج:

منتخبین احراز هویت شده اولیه باید تا ۵۰ روز صبر کنند

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در حوزه انتخابیه شهر کرمانشاه ۲۸۹ داوطلب برای سه کرسی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که ۶۰ نفر از این تعداد مورد تایید قرار گرفتند.

منتخبین احراز هویت شده اولیه باید تا ۵۰ روز صبر کنند

علی شعبانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه با بیان این مطلب که تایید صلاحیت ۲۴۶ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه توسط هیات‌های اجرایی ثبت شده است، ابراز داشت:پس از انجام مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی داوطلبین انتخابات مجلس در استان، کار بررسی صلاحیت ها در هیات‌های اجرایی انجام شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه بررسی صلاحیت ها شامل انجام استعلامات از نهادهای پنج گانه و تحقیقات محلی بود که در شش حوزه انتخابیه استان انجام شده است، خاطرنشان ساخت:از ۵۶۱ داوطلب ثبت نام شده در مرحله نهایی، سه نفر حین بررسی تایید صلاحیت‌ها انصراف دادند، صلاحیت ۲۴۶ نفر توسط هیات‌های اجرایی مورد تایید قرار گرفت، صلاحیت ۲۰۱ نفر تایید نشد و صلاحیت ۱۱۱ نفر هم احراز نشد. 

وی در ادامه به تشریح وضعیت تایید صلاحیت داوطلبین هر کدام از هشت حوزه انتخابیه استان پرداخت و افزود: در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو ۷۱ داوطلب برای یک کرسی مجلس ثبت نام کرده بودند که ۴۷ نفر از آنها تایید شدند، ۲۱ نفر مورد تایید قرار نگرفتند و صلاحیت سه نفر هم احراز نشد. 

شعبانی ادامه داد: در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب هم ۵۸ داوطلب برای یک کرسی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که یک نفر از آنها حین بررسی صلاحیت ها انصراف داد، ۳۹ نفر تایید شدند، ۱۳ نفر مورد تایید قرار نگرفتند و صلاحیت پنج نفر هم احراز نشد. 

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی و جوانرود هم ۵۱ نفر برای یک کرسی ثبت نام کردند که یک نفر حین بررسی صلاحیت ها انصراف داد، ۴۰ نفر تایید شدند، هشت نفر مورد تایید قرار نگرفتند و دو نفر هم صلاحیتشان احراز نشد. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه به ثبت نام ۴۵ نفر در حوزه انتخابی سنقر و کلیایی برای یک کرسی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: از این تعداد صلاحیت ۳۰ نفر مورد تایید قرار گرفت، صلاحیت سه نفر مورد تایید قرار نگرفت و صلاحیت ۱۲ نفر هم احراز نشد. 

وی در ادامه گفت: در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه هم ۴۷ نفر برای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که یک نفر حین بررسی صلاحیت ها انصراف داد، ۳۰ نفر تایید صلاحیت شدند و ۱۶ نفر تایید صلاحیت نشدند. در این حوزه انتخابیه داوطلب عدم احراز صلاحیت شده نداشتیم. 

شعبانی در ادامه در خصوص داوطلبین حوزه انتخابیه کرمانشاه هم گفت: برای این حوزه انتخابیه ۲۸۹ داوطلب برای سه کرسی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که ۶۰ نفر از این تعداد مورد تایید قرار گرفتند. ۱۴۰ نفر تایید صلاحیت نشدند و ۸۹ نفر هم عدم احرار صلاحیت شدند. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: داوطلبین که صلاحیتشان مورد تایید قرار نگرفته و یا احراز صلاحیت نشده اند، می توانند طی روزهای ۲۱ تا ۲۴ آبان از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر با مراجعه به سامانه ستاد انتخابات، در بخش میز خدمت شورای نگهبان اعتراض خود را اعلام کنند. 

وی با بیان این مطلب که این بخش از فرآیند انتخابات هم کاملا غیرحضوری خواهد بود، تاکید کرد: هیات های نظارت استانی در صورتی که صلاحیت فردی را تایید کنند، در ادامه فرآیندهای انتخابات حضور خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه