English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه:

صیانت از درختان باید به موازات کاشت آن‌ها مورد توجه قرار گیرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در مراسم آغاز کاشت یک میلیارد درخت که همزمان با سراسر کشور گفت: در کنار تثبیت و صیانت درختان موجود باید افزایش کاشت درخت داشته باشیم.

صیانت از درختان باید به موازات کاشت آن‌ها مورد توجه قرار گیرد
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، علی چاله چاله  در مراسم آغاز کاشت یک میلیارد درخت که همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه در دانشگاه صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: این طرح با تأیید مقام معظم رهبری امروز نیازمند مشارکت همه جانبه و مردم و دستگاه‌ها است.

 

بیشتر بخوانید:

سهم کرمانشاه از طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۳۶ میلیون اصله خواهد بود

 

وی با بیان اینکه در کنار تثبیت و صیانت درختان موجود باید افزایش کاشت درخت داشته باشیم، افزود: یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد کاشت درختانی است که سازگار با اقلیم استان کرمانشاه را داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: به منظور دریافت تأثیر مثبت از روند کاشت درخت در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت بهتر است که به منظور جلوگیری از هدر رفت این طرح و درختان کاشته شده و نیز اجرای درست از نظر کارشناسان این حوزه استفاده شود.

چاله چاله در ادامه با اشاره به سیاست‌گذاری‌های غلط در حوزه منابع آب و خاک، عنوان کرد: این اشتباهات و شیوه ناصحیح در استفاده از منابع شاهد پرت شدن حجم زیادی از آن هستیم که همچنان نیز این سیاست گذاری‌های اشتباه ادامه دارد.

وی ادامه داد: با اصلاح سیاست گذاری‌های غلط و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی و خاکی و جایگزینی برنامه‌ریزی درست می‌توان با مشارکت مردم و بخش خصوصی طرح‌های راهبردی و استفاده مناسب را اعمال کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تاکید بر اصلاح روند مدیریتی در منابع آبی، گفت: در حال حاضر بخش زیادی تا ۹۰ درصد استان کرمانشاه دشت‌های ممنوعه‌ای هستند که به دلیل عدم تخصیص آب به آنها به مرور زمان نباید شاهد تخریب و نشست زمین و… باشیم.

چاله چاله در پایان تاکید کرد: در حال حاضر راندمان‌هایی داریم که با به کارگیری می‌توان بیش از ۹۰ درصد روند کشت را بهبود بخشد و شاهد تأثیر گذاری بیشتری در کشت باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه