English

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه:

سهم کرمانشاه از طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۳۶ میلیون اصله خواهد بود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت در کشور همزمان با سراسر کشور با کاشت هفت هزار اصله نهال در کرمانشاه آغاز و تا ۳۶ میلیون اصله اجرا می‌شود.

سهم کرمانشاه از طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۳۶ میلیون اصله خواهد بود
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، انشاءالله کولانی، در نشست خبری آغاز کاشت یک میلیارد درخت در کشور، با دعوت از اقشار مختلف مردم استان برای مشارکت در طرح مذکور، ابراز داشت: آیین نمادین آغاز اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور، صبح روز شنبه ۱۱ آذر در دانشگاه صنعتی کرمانشاه واقع در بزرگراه امام خمینی (ره) آغاز خواهد بود.

وی اضافه کرد: این طرح درخت در استان کرمانشاه با کاشت ۵۰۰ اصله نهال شامل گونه های افرا، داغداغان، توت، اقاقیا، بلوط و سرو در محل دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار خواهد شد، ضمن اینکه به طور همزمان ۶۵۰۰ اصله نهال اکالیپتوس نیز در شهرستان قصر شیرین کاشته خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه به سهمیه در نظر گرفته شده برای استان کرمانشاه در طرح کاشت یک میلیارد نهال اشاره کرد و گفت: برای استان کرمانشاه کاشت سالانه ۹.۱ میلیون اصله نهال در نظر گرفته شده و باید در یک بازه چهار ساله که از امسال شروع شده ۳۶ میلیون اصله نهال در استان کاشته شود.

در ادامه عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه نیز در ادامه با بیان اینکه تعهد تولید نهال در نهالستان‌های استان تا این وقت از سال تولید ۲.۳ میلیون اصله نهال بوده، گفت: تاکنون ۲.۷ میلیون اصله نهال در دو نهالستان گرمسیری و سردسیری استان تولید شده و با احتساب تولید نهال صورت گرفته در نهالستان های بخش خصوصی و نیز جایگاه های موقت تولید نهال در مجموع سه میلیون اصله نهال آماده کاشت در استان داریم.

وی با بیان اینکه نهالستان سردسیری استان در شهرستان اسلام‌آبادغرب قرار دارد، گفت: عمده نهال‌های موجود در این نهالستان گونه‌های سردسیری و پارکی شامل زالزالک، زبان‌گنجشک، اقاقیا، عرعر، بنه، بادام، گلابی وحشی، ارغوان و... است.

وی افزود: در نهالستان گرمسیری استان نیز که در شهرستان سرپل‌ذهاب قرار دارد، انواع گونه‌های گرمسیری شامل کهور، اکالیپتوس، آکاسیا، شیشه‌شور، انار و... تولید می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه