English

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در حمایت از امنیت زیستی و غذایی کشور

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: برما تکلیف است تا امنیت زیستی که لازمه تامین غذای مردم از منابع طبیعی می‌باشد فراهم کنیم و در کشور ما استعدادهای بالقوه و بالفعل منابع طبیعی زیادی وجود دارد.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در حمایت از امنیت زیستی و غذایی کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباسعلی نوبخت رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سخنانی عنوان کرد: حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی وظیفه قانونی همه ماست.

نوبخت این سخنان را در جمع مدیران کل منابع طبیعی و ۱۲ استان کشور در مشهد اعلام کرد و افزود: مسئولین نظام از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت حمایت جدی کرده و اجرای این طرح ضامن امنیت زیستی کشور بوده و امنیت زیستی امنیت غذایی نهایتا امنیت کشور را به دنبال دارد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: برما تکلیف است تا امنیت زیستی که لازمه تامین غذای مردم از منابع طبیعی می‌باشد فراهم کنیم و در کشور ما استعدادهای بالقوه و بالفعل منابع طبیعی زیادی وجود دارد.

وی متذکر شد: هم اکنون ۳۰ میلیون هکتار از اراضی ملی جهت اجرای پروژه های آبخیزداری مطالعه شده و آماده داریم که در ۲۰ میلیون هکتارآن کار شده و این ظرفیت می‌تواند با فعالیت‌های بیولوژیک و بیومکانیک تکمیل شود.

نوبخت تاکید کرد: این اقدامات اراده ای می‌طلبد تا در سطح کشور اجرایی شود . رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر پیشینه تاریخی و مذهبی کشور ایران که تاکیدات فراوانی بر کاشت و نگهداری درختان شده است و اطمینان داد تا با یک مدیریت صحیح و اصولی و علمی از ظرفیت های بلا استفاده در راستای اجرای این طرح ملی استفاده گردد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: همکاری‌های مالی شرکت پتروشیمی و ۴۸ واحد کشوری به وقوع پیوسته و آنها هزینه کاشت ۱۰۰ میلیون اصله نهال را برای تولید و کاشت و داشت تامین مالی می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود در استان از جمله هلال احمر، بسیج سپاه‌، جوامع محلی استفاده شود، ظرفیت‌سازی هم به لحاظ مادی و هم نیروی انسانی راباید خودمان شناسایی و فعال کنیم.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: همه موظفیم به بهترین وجه ممکن کمک کنیم تا این طرح بخوبی و به نفع مردم و نظام اجرا شود، قصور و کوتاهی در اجرای طرح کلان ملی و مردمی در واقع مصداق ترک فعل محسوب می شود و مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

نوبخت در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: از کلیه عوامل و دست اندرکاران اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت که تاکنون اقدامات موثر و بروزی در سطح کشور اعم از اجرا و اطلاع رسانی و ترویجی به عمل آورند تقدیر می نمایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه