English

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

طرح کاشت یک میلیارد درخت با قوت پیگیری می‌شود

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نسبت به پیشگیری حریق در عرصه‌های منابع طبیعی بویژه در جنگل و مرتع تاکید کرد و از یگان حفاظت منابع طبیعی خواست، تامین تجهیزات و امکانات اطفای حریق را در دستور کارهای خود قرار دهند.

طرح کاشت یک میلیارد درخت با قوت پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، عباسعلی نوبخت روز یکشنبه در جلسه وبیناری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: امسال بارندگی‌ها از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و این امر موجب افزایش پوشش گیاهی شده است، بنابراین از هم‌اکنون باید در استان‌ها هشدار لازم و گشت‌های مراقبت‌های منظم انجام شود تا همانند سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش و کنترل حریق در عرصه‌های جنگلی باشیم.

وی افزود: با فرا رسیدن فصل بهار دامنه آفات و بیماری‌های درختان زاگرس گسترش پیدا می‌کند و باید تمهیدات لازم برای مقابله با آفات صورت گیرد و استان‌های زاگرسی مکلفند با هماهنگی یکدیگر و به شکل منسجم اقدامات پیشگیرانه و یکپارچه در این اکوسیستم را انجام دهند.

نوبخت خاطرنشان کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت با قوت هرچه بیشتر پیگیری می‌شود و این طرح از مهمترین اولویت‌های سازمان منابع طبیعی است و فرآیند شناسایی عرصه، تولید بذر و نهال در نهالستان‌ها به شکل مطلوب در حال انجام است و برای تحقق این طرح که یک تکلیف از سوی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است هیچ کوتاهی صورت نخواهد گرفت.

وی که به صورت ویدئوکنفرانس با مدیران کل منابع طبیعی استان‌ها سخن می‌گفت، تصریح کرد: شناسایی عرصه‌های مورد نظر برای کاشت تا پایان اردیبهشت انجام می‌شود و برای هریک از این عرصه‌های تعیین شده طرح تهیه می‌شود.

رییس سازمان منابع طبیعی همچنین گفت: در تمامی مناطق رویشی کشور نوع گونه‌ها با توجه به شرایط اقلیمی و سازگاری با محیط باید تعیین شود و جمع‌آوری بذر باید به موقع انجام شود زیرا اگر تعللی صورت گیرد برداشت برخی از بذرها به خاطر دوره‌ای بودن از دست می‌رود.

وی تصریح کرد: صاحبان صنایع و خیرین حامیان بسیار خوبی برای انجام این طرح هستند و به استان‌ها تاکید شد که از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده شود.

نوبخت از مدیران استانی خواست کارشناسان دست‌اندرکار و مرتبط با طرح کاشت یک میلیارد درخت را به استان‌های همجوار اعزام کنند تا در زمینه دانش و تجربیات تبادل نظر انجام شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی جزیره‌ای عمل کردن را آفتی بزرگ در منابع طبیعی برشمرد و خاطرنشان کرد: در تعیین عرصه‌ها و تعیین اولویت‌ها در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت کمیته‌های فنی، شورای عالی جنگل، معاونت امور جنگل و معاونت آبخیرداری هماهنگی و هم‌افزایی لازم را مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار داشت: در زمینه کارهای اولیه و مقدماتی طرح کاشت یک میلیارد درخت در دوره وزارت دکتر ساداتی‌نژاد زحمات زیادی انجام شده است و اکنون نیز در دوران سرپرستی این وزارت توسط دکتر آقامیری تاکیدات زیادی صورت گرفته و با حمایت و قوت بیشتری از سوی ایشان این طرح در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین یادآور شد: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی حمایت تمام و کمال خود را نسبت به اجرای این طرح اعلام کرده و نسبت به ارائه آمارهای دقیق در این زمینه تاکید داشته است.

در جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت، مدیران منابع طبیعی استان‌های لرستان، البرز، آذربایجان شرقی و فارس گزارشی از روند پیشرفت نهالستان‌ها و میزان تولید بذر و نهال ارائه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه