English

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس؛

ادارات و مدارس حق قطع درختان را ندارند/احیای درختان بومی

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس تأکید کرد: ادارات، سازمان‌ها و مدارس حق قطع درخت را نداشته و در این زمینه برخورد جدی صورت می‌گیرد.

ادارات و مدارس حق قطع درختان را ندارند/احیای درختان بومی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «رضا حیدری‌زاده» با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری و توسعه فضای سبز شهر یکی از ضروریاتی است که در این دوره توجه ویژه‌ای به آن خواهد شد و برنامه‌های کارشناسی را در این راستا اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: بر این اساس، نهال‌های قابل کاشت به جای ورود در معابر، با نظارت مشخص به شهروندان واگذار خواهد شد و خود آن‌ها وظیفه و مسئولیت حفظ و نگهداری را بر عهده خواهند گرفت.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس با تأکید بر عدم کاشت گونه«کنوکارپوس» به‌عنوان درخت سایه‌دار، ادامه داد: بهره‌برداری ازاین‌گونه که مشکلاتی را به دنبال دارد، پایان یافته و تنها به دلایل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، به‌عنوان پرچین استفاده می‌شود.

حیدری‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به احیای درختان بومی در شهر، خاطرنشان کرد: کنار، لور، انجیر معابد، گارم‌زنگی، جم و غیره، جزو گونه‌هایی است که در برنامه کاشت جدید مورداستفاده قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول در خصوص چگونگی قطع درختان در شهر، گفت: شهروندان به‌هیچ‌وجه، خودسرانه و ناآگانه اقدام به کاشت درخت نکنند، زیرا این اقدام مشمول جریمه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بذر، تا زمانی که در دست صاحب آن است متعلق به آن فرد بوده و به‌محض سبز شدن، متعلق به جامعه بوده و هیچ‌کس حق قطع خودسرانه را ندارد، تأکید کرد: ادارات، سازمان‌ها و مدارس نیز حق قطع درخت را نداشته و در این زمینه برخورد جدی صورت می‌گیرد و اخیراً نیز تربیت‌معلم به دلیل این اقدام غیرقانونی مشمول جریمه سنگینی شده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس تصریح کرد: درباره قطع درختانی که به هر دلیل عنوان می‌شود مزاحمت دارند، در کمیسیونی متشکل از کارشناسان و مسئولان مشخص تصمیم‌گیری می‌شود.

وی از تصمیم این سازمان برای راه‌اندازی آزمایشگاه و پژوهشگاه مرتبط با حوزه فضای سبز خبر داد و بیان کرد: ایجاد خزانه نهال با مشارکت اداره‌کل منابع طبیعی استان و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با آموزش‌وپرورش برای سپردن بذر و گلدان به دانش‌آموزان ابتدایی به‌منظور آشنایی آینده‌سازان با فرهنگ کاشت و داشت فضای سبز از دیگر اقدامات جدی این سازمان است.

حیدری‌زاده با اشاره به اقدامات این سازمان در تأمین آب موردنیاز فضای سبز، بیان کرد: در حال حاضر مراحل پایانی برای تفاهم‌نامه استفاده از پساب فاضلاب را سپری می‌کنیم و بر اساس تعهدات، تا پایان سال میزان 200 لیتر بر ثانیه از این پساب در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس بیان کرد: بوستان شب، باغ گیاه‌شناسی، بوستان شهدا و پارک هنرمندان از دیگر طرح‌های در حال انجام است.

وی افزود: سرانه فضای سبز شهر بندرعباس به ازای هر نفر با احتساب کمربند سبز، 9 مترمربع بوده که این میزان 25 درصد از سرانه کشوری کمتر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی