English

همزمان با میلاد نبی اکرم(ص):

مرحله کاشت بذر و نهال طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان مرکزی آغاز شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از آغاز کاشت بذر و نهال طرح مردمی و ملی کاشت یک میلیارد درخت همزمان با میلاد نبی اکرم (ص) در قالب اجرای اولین پویش بذر کاری توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با شهرداری های استان خبر داد.

مرحله کاشت بذر و نهال طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان مرکزی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، عبدالحسین محمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، اظهار کرد: اجرای مرحله اول این پویش روز سه شنبه یازدهم مهرماه ۱۴۰۲ همزمان با ۱۲ شهرستان استان در منطقه نمونه گردشگری دره گردو در اراک انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این پویش در اراک با مشارکت شهرداری اراک، استانداری، سپاه روح الله، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان‌های مردم نهاد و مردم در فضایی به وسعت ۴۰ هکتار انجام می شود، افزود: ۴۸۰ هکتار از اراضی در نزدیکی شهرهای استان شناسایی شده که حدود ۵۰۰ هزار بذر در آن کاشته خواهد شد.

محمدی بیان کرد: مکان های بذرکاری همزمان با شهر اراک در ۱۱ شهرستان استان اعم از کوه بوجه در خمین، شهر مهاجران در شازند، منطقه اروج در محلات، کیلومتر ۳ جاده دلیجان-اصفهان، کمربندی شرقی ساوه، کوه پینه گرد شهر مامونیه در زرندیه، پارک کوهستان شهر آشتیان، کوه دینمار در تفرش، تپه الله شهر تلخاب در فراهان، پارک جنگلی کمیجان، مقبره شهدای گمنام شهر خنداب خواهند بود.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مرکزی بهترین زمان کاشت بذر را در فصل پاییز دانست و گفت: در سال جاری در چندین مرحله پویش بذرکاری با مشارکت سازمان ها، ارگان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه