English

مدیرعامل شرکت بازیافت مواد کرمانشاه:

سایت بازیافت کرمانشاه سالانه ۵۰ هزار تن کمپوست تولید می‌کند

مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه با اعلام تولید سالانه ۵۰ هزار تن کمپوست، گفت: ۶۰۰ هزار تن کمپوست انباشت شده می تواند با صادرات برای شهر درآمدزا باشد.

سایت بازیافت کرمانشاه سالانه ۵۰ هزار تن کمپوست تولید می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، هایده شیرزادی با بیان این مطلب که در حال حاضر در محل سایت، روزانه ۷۵۰ تن زباله بازیافت می‌شود، تاکید کرد: این حجم زباله بازیافت شده نه تنها کرمانشاه را از دست زباله ها نجات می دهد، بلکه منافع بسیاری برای نظافت شهر و سلامت محیط زیست دارد.

وی با تاکید براینکه هر تن زباله ۵۰۰ لیتر شیرابه و ۴۰۰ متر مکعب گاز گلخانه ای مضر طبیعت و محیط زیست تولید می‌کند، خاطرنشان ساخت: سایت بازیافت کرمانشاه تنها این حجم زباله شهری و روستایی را بازیافت می‌کنیم، بلکه روزانه توانایی بازیافت ۱۰۰ تن زباله دیگر از استان های همجوار را هم داریم.

شیرزادی با اشاره به انباشت این کمپوست ها گفت: هم اکنون حدود ۶۰۰ هزار تن کمپوست انباشته شده داریم که اخیرا با دستور وزیر جهادکشاورزی قرار است کار فروش آنها را انجام داده و تحویل بهش کشاورزی شود.

گفتنی است که هایده شیرزادی در همایش بیست و پنجمین سالگرد تاسیس شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه نیز طی یک سخنرانی با اشاره به بازگشت خود به ایران در ۳۱ سال پیش گفت: برای تحصیل در حوزه کشاورزی به آلمان رفتم و تمام تلاشم این بود که با دستاوردی مهم به کشورم برگردم، اما در آنجا با بازیافت پسماند آشنا شدم و این کار را ارزشمندتر یافتم و پس از تحصیل به ایران برگشته و کار در این زمینه را آغاز کردم.

شیرزادی گفت: شروع کار بسیار دشوار بود و دوندگی های بسیاری انجام دادم و وقتی از حمایت مسئولین ناامید شدم به آلمان برگشتم، اما به یک هفته نکشید که از طرف مهندس میرزایی شهردار وقت کرمانشاه تماس گرفتند که برای انجام پروژه به دفترشان بروم و من هم سریع از آلمان برگشته و پیگیر اجرای پروژه شدم.

وی افزود: ایشان به من گفتند کار اعتبار سنگینی نیاز دارد و باید یک شرکت تاسیس کنیم و این کار را انجام داده و نهایتا توانستیم اولین سایت بازیافت پسماند کشور را در کرمانشاه راه اندازی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه