English

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد مقدس:

جمع آوری روزانه ۱۸۰ تُن زباله در نجف اشرف توسط پاکبانان مشهد مقدس+تصاویر

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد مقدس بیان کرد: امسال کاروان هزار نفره نیروهای خود را با شعار محوری «مشهد برای حسین(ع)» راهی کشور عراق و نجف اشرف کرده تا در حوزه‌های مختلف خدمات‌شهری، حمل‌ونقل، فرهنگی و اجتماعی و غیره نقش‌آفرینی کنند.

جمع آوری روزانه ۱۸۰ تُن زباله در نجف اشرف توسط پاکبانان مشهد مقدس+تصاویر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، قاسم زوکی‌نژاد؛ رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد مقدس در خبری اظهارداشت: روزانه بالغ بر ۱۸۰ تُن زباله از خیابان‌های منتهی به حرم مطهر علوی توسط پاکبانان خدوم شهرداری مشهد مقدس جمع‌آوری می‌شود.

زوکی‌نژاد افزود: عمده تمرکز و محور فعالیت‌های شهرداری مشهد مقدس در ایام اربعین حسینی(ع) ، حوزه خدمات‌شهری است و حدود نیمی از هزارنفر نیروی اعزامی به این کشور را پاکبانان عزیز و زحمتکش تشکیل داده‌اند که به صورت ۲۴ ساعته درحال تنظیف و رفت‌وروب خیابان‌های منتهی به حرم مطهر امام‌علی(ع) هستند.

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد مقدس متذکر شد: با تدابیر اندیشیده شده و براساس برنامه‌ زمان‌بندی که داشتیم، آغاز خدمت‌رسانی این نیروها در شهر نجف اشرف از روز شنبه، ۴ شهریورماه آغاز شده که در این خصوص از هماهنگی‌ و همراهی شهرداری شهر نجف اشرف نیز کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی گفت: روزانه ۱۷ کیلومتر از معابر اصلی شهر نجف به همت پاکبانان مشهد مقدس  رفت و روب می‌شود که مساحتی در حدود ۷۵۰ هزار مترمربع می‌شود و روزانه بالغ بر ۱۸۰ تُن زباله از خیابان‌های منتهی به حرم مطهر علوی توسط پاکبانان خدوم شهرداری مشهد مقدس جمع‌آوری می‌شود.

زوکی‌نژاد در ادامه اضافه کرد: علاوه بر این، پلاستیک‌های زباله نیز در معابر جهت استفاده زائران جانمایی شده و در ساعات اوج گرما نیز شاهد فعالیت دستگاه «مه‌پاش» در معابر منتهی به حرم علوی هستیم.

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد مقدس ابرازداشت: اجتماع میلیونی اربعین حسینی، تجلی شکوه و بهم‌پیوستگی امت اسلام و شیعیان بوده و رسالت و وظیفه ماست که در جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن آن گام برداریم.

پاکبانان مشهد مقدس در نجف

وی همچنین یادآور شد: براساس همین اهمیت، شهرداری مشهد، ویژه ایام اربعین امسال، سعی کرده فعالیت‌های مختلفی را تعریف و بسته متنوعی از خدمات را به زائران اربعین در کشور عراق ارائه نماید.

زوکی‌نژاد تاکید کرد: شهرداری مشهد، امسال کاروان هزار نفره نیروهای خود را با شعار محوری «مشهد برای حسین(ع)» راهی کشور عراق و نجف اشرف کرده تا در حوزه‌های مختلف خدمات‌شهری، حمل‌ونقل، فرهنگی و اجتماعی و غیره نقش‌آفرینی کنند.

وی یادآور شد: خوشبختانه با تعامل و همراهی بخش‌های مختلف از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق، کنسولگری عراق در مشهد مقدس، ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و غیره که از ماه‌ها قبل شروع شده بود، هیچگونه خلل و مشکلی در فرآیند اعزام نیرو و ماشین‌آلات مختلف نداشتیم.

زوکی‌نژاد خاطرنشان کرد: بسیار خرسندیم که با تکیه بر ظرفیت‌های دیپلماسی شهری توانستیم کاروان هزار نفره شهرداری مشهد مقدس را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کشور عراق اعزام کنیم تا خدمات‌رسانی مطلوب به زوار حسینی(ع) صورت گیرد.

پاکبانان مشهد مقدس در نجف

پاکبانان مشهد مقدس در نجف

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه