English

شهردار کرمانشاه در پاسخ به خبرگزاری موج:

کمبود نیروی انسانی برای رفت و روب شهر داریم/ طرح جمع کردن زباله توسط زباله گردان در دستور کار است

شهردار کرمانشاه با تاکید بر اینکه روزانه ۷۵۰ تن زباله در شهرکرمانشاه تولید می‌شود، گفت: کرمانشاه اولین شهری است که کارخانه بازیافت دارد و قرار است طرح ساماندهی زباله گردان برای جمع کردن زباله های شهر استفاده کنیم.

کمبود نیروی انسانی برای رفت و روب شهر داریم/ طرح جمع کردن زباله توسط زباله گردان در دستور کار است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، نادر نوروزی از اجرای طرح پایلوت جمع آوری زباله از درب منزل و طرح تفکیک از مبدا و همچنین جمع کردن و تفکیک زباله توسط زباله گردان خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر در بحث جمع آوری و بازیافت زباله مشکل چندانی نداریم و مشکل ما هم اکنون بحث رفت و روب شهر است که با کمبود نیرو مواجه هستیم.

شهردار کرمانشاه در خصوص کمبود نیروی انسانی در بدنه شهرداری کرمانشاه نیز گفت: بر اساس استانداردها به ازای هر هزار نفر جمعیت شهری به شش نفر نیرو شامل دو کارمند و چهار کارگر نیاز است که در بدنه مدیریت شهری کمبود نیروی انسانی بخش اعظم مشکل در حوزه نیروی کارگری است، چرا که کرمانشاه یازده هزار هکتار وسعت دارد و رفت و روب آن نیازمند نیروهای بسیار در حوزه خدمات شهری است و عملا در این زمینه ۵۰۰ کارگر کمبود نیرو داریم.

 

تکلیف پروژه نیمه کاره تقاطع سپاه چه شد؟

نوروزی همچنین در خصوص روند اجرای پروژه های شهری، از پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی تقاطع غیرهمسطح سپاه خبر داد و افزود: زمان لازم برای اجرای این تقاطع در شرایط متعادل ۲۴ ماه و حداقل ۱۸ ماه است و من با ایجاد یک تعهد چالشی نهایتا پروژه با دو تا سه ماه تاخیر افتتاح خواهد شد.

 

پروژه‌های رفاهی شهر همه در حد مطالعه است

وعده ساخت سه مرکز تفریحی شامل شهربازی، تله کابین و ساخت مراکز تفریحی در پارک سراب قنبر از سوی شهردار در کرمانشاه بود که در پاسخ پیگیری آن چنین عنوان کرد:پروژه شهربازی کرمانشاه در اختیار سرمایه گذاری بود که برای این کار صلاحیت نداشت و در همین راستا به دنبال خلع‌ید او بودیم که رای آن را هم گرفتیم.

نوروزی گفت: همزمان با این موضوع فاز اول پروژه که همان طراحی و مطالعه پروژه است را پیش بردیم و الان مشخص است که چقدر سرمایه گذاری نیاز دارد و چه کارهایی باید در آن انجام شود و عملا به وعده خود عمل کرده و فاز اول پروژه را انجام داده ایم.

شهردار کرمانشاه گفت: در حال حاضر سرمایه گذارانی هم برای این پروژه پای کار هستند و امیدواریم به مرحله عقد قرارداد با یکی از سرمایه گذاران رسیده و کار اجرایی آن را شروع کنیم.

نوروزی گفت: در خصوص تله کابین هم، کار پروژه به دلیل مشکلات میراثی متوقف مانده و هم اکنون با سه بخش پایگاه جامع تاقبستان، مرکز پژوهش های وزارت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان در حال مذاکره هستیم، اما به نتیجه ای نرسیده ایم.

وی افزود: اگر موافقت اصول میراث فرهنگی صادر شود می توانیم کار پروژه را در کوتاه مدت شروع کرده و یک مرکز تفریحی مناسب برای مردم کرمانشاه ایجاد کنیم.

شهردار کرمانشاه گفت: در خصوص پارک سراب قنبر هم ۱۰ هکتار درختکاری انجام شده و سرمایه گذار در این پروژه فعال است.

نوروزی گفت: قرار است ۳۱۶ هکتار هم در محدوده اطراف پارک سراب قنبر از طریق منابع طبیعی به شهرداری کرمانشاه واگذار شود تا بتوانیم این محدوده را هم به پارک جنگلی در جنوب شهر تبدیل کنیم.

 

۲۰ درصد معابر شهر امسال آسفالت می شود/ افتتاح ۴ معبر جدید به پاییز موکول شد

شهردار کرمانشاه در ادامه به پروژه های آسفالت معابر شهر اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۲۰۰ هزار تن آسفالت در معابر و خیابان های شهر ریخته شده و عملا ۲۰ درصد کار عمران و بازسازی معابر و خیابان های شهر در همان سال انجام شد.

وی افزود: در این سال ۱۰۳ خیابان و بیش از ۱۰۰۰ کوچه در شهر کرمانشاه که دارای مشکل بودند آسفالت شد.

وی افزود: امسال هم برنامه داریم این روند را ادامه داده و ۲۰ درصد دیگر از معابر  و خیابان های شهر را آسفالت کنیم.

نوروزی گفت: با این روند طی یک دوره پنج ساله عمران و بازسازی خیابان ها و معابر شهر از نظر آسفالت و جدول کامل می شود.

شهردار کرمانشاه در خصوص ساخت و احداث معابر شهری هم بااشاره به در دست اجرا بودن چهار پروژه گفت: یکی از این معابر، معبر بلوار الهیه است که شهرک ولایت را از بن بست خارج می‌کند.

وی افزود: معبر دیگر انتهای زیباشهر به شهرک صادقیه را وصل کرده و در نتیجه بار ترافیکی میدان فردوسی را کم می کند.

نوروزی گفت: معبر دیگر شهرک امام خمینی (ره) را به شهرک مهدیه(دره دراز) وصل کرده و معبر چهارم هم انتهای محلات جعفرآباد و ملاحسینی را به بزرگراه شهید دایی پور متصل می کند.

وی در خصوص وعده افتتاح این چهار معبر در نیمه مرداد امسال گفت: این چهار معبر هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پاییز امسال به بهره برداری می رسند.

نوروزی در خصوص سرنوشت پروژه مجتمع تجاری فیروزه هم گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت هفت هزار متر و با زیربنای ۵۷ هزار مترمربع در دل بازار شهر واقع شده و از موقعیت بسیار خوب تجاری برخوردار است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل برخی مشکلات با شریک بخش خصوصی، پروژه چندسالی است متوقف شده و قرار است سهم حدود ۱۵ درصدی این شریک را بخریم تا بتوانیم پروژه را تعیین تکلیف کنیم.

نوروزی گفت: برای این پروژه فراخوان سرمایه گذار داده ایم و قرار است اگر سرمایه گذاری پای کار آمد، هزینه تکمیل آن را پرداخت کند و ما از پروژه به او سهم بدهیم.

شهردار کرمانشاه در ادامه در خصوص آخرین روند تحویل ۱۰۸ اتوبوس خریداری شده برای ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری کرمانشاه گفت: از این تعداد ۴۰ دستگاه تحویل استان شده و ۳۰ دستگاه دیگر هم قرار است تا پایان شهریور ماه تحویل می‌شود.

نوروزی گفت: کارخانه سازنده این اتوبوس ها که برای تمام کلانشهرها اتوبوس تولید می کند، تحت تحریم قرار گرفته و همین امر روند کار را کند کرده است.

این مسئول گفت: در حال حاضر آموزش رانندگان برای این استفاده از این اتوبوس ها در حال انجام است و این خودروها قرار است عمدتا در مسیرهای شهرک های حاشیه‌ای فعالیت کنند.

شهردار کرمانشاه در بخش دیگر صحبت هایش به مشکلات ترافیکی شهر هم اشاره کرد و افزود: سطح معابر شهر با تعداد خودروها همخوانی ندارد و همین امر موجب شده کرمانشاه نیز مانند دیگر کلانشهرها با معضل ترافیک مواجه شود.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ هزار خودرو در سطح کرمانشاه تردد دارند که از شهرستان ها و استان های همجوار به کرمانشاه می آیند و ترافیک را برای این شهر رقم زده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه