سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند
  • کاهش ۵۰ درصدی فروش گوشی هوشمند

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

IMG-20220625-WA0001

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، ابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف جای دهی درست در نظام آموزشی و مداخلات به هنگام در امر غربالگری سلامت نوآموزان در ۲۳ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه سیار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش از ۴ تیر ماه آغاز می گردد. 

وی افزود: والدین گرامی پس از ثبت نام اولیه نوآموز خود در مدرسه نسبت به نوبت دهی در پایگاه سنجش سلامت نزدیک محل سکونت خود اقدام و در تاریخ مقرر در پایگاه سنجش حضور یابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: نوآموزان در پایگاه های سنجش سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی-حرکتی، قد و وزن، دهان و دندان، وضعیت واکسیناسیون و ... مورد سنجش و غربالگری قرار خواهند گرفت .

وی ادامه داد: همچنین معاینات پزشکی توسط پزشکان مراکز جامع خدمات سلامت معرفی شده انجام و پس از تایید، نوآموز جهت ثبت نام نهایی به مدرسه موردنظر خود مراجعه می نماید. 

دکتر شکیبا خاطرنشان ساخت: همچنین به منظور حفظ سلامتی نوآموزان، والدین، کارکنان سنجش و خانواده های آنان رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی می باشد، از والدین گرامی درخواست می گردد با رعایت این نکات جهت سنجش سلامت فرزند خود به پایگاه و مراکز مراجعه نماید: والدین در روز و ساعت تعیین شده که از سوی پایگاه سنجش به آنان اعلام شده در محل حضور یابند.

صرفا یک نفر جهت همراهی نوآموز کافی است تا از تجمع در محل سنجش پیشگیری شود.

استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محل سنجش توسط نوآموز و همراه وی الزامی می باشد.

چنانچه همراه نو آموز یا خود نوآموز دارای علایم مشکوک به کرونا بود و یا اینکه مورد مثبت قطعی بود مدیر یا منشی پایگاه سنجش را بصورت تلفنی در جریان گذاشته و پس از بهبود و با نوبت دهی مجدد مراجعه نماید.

ترجیحا از خوردن و آشامیدن در محل پایگاه سنجش خودداری شود و در صورت نیاز از بطری آب معدنی و لیوان یکبار مصرف شخصی استفاده شود.

پیش بینی می شود در این طرح حدود ۳۳ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی و ۱۵ هزار نوآموزان پیش دبستانی با همکاری آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی غربالگری شوند.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه