English

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش؛

بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه تأمین کاغذ چاپ و تحریر در کشور به امضا رسید

بزرگ‌ترین تفاهم نامه و قرارداد تأمین کاغذ به میزان 30 هزار تن با آموزش و پرورش برای کتب درسی سال آینده دانش آموزان به امضا رسید.

بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه تأمین کاغذ چاپ و تحریر در کشور به امضا رسید

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام لطیفی به تقویت و حمایت از تولید داخل به عنوان راه حل اساسی برای رفع مشکلات کشور اشاره کرد و اظهار داشت: امکان دارد تولید داخل با چالش هایی از نگاه اقتصادی همراه باشد اما وقتی با یک سیاست کلان به آن نگاه می کنیم آن چالش دیده نمی‌شود و اولویت و رویکرد حمایت از تولید داخل ملاک عمل قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از تولید کننده داخلی است و امضای این تفاهم‌‌نامه گامی مؤثر در جهت تأمین کاغذ مورد نیاز کتب درسی دانش آموزان است.

چوب و کاغذ مازندرانچوب و کاغذ مازندران

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به بالا بودن کیفیت محصولات ایرانی، این نشست را آغاز یک تحول در تأمین کاغذ مورد نیاز در حوزه کتب درسی و نشر دانست و بر حمایت از تولید داخل تأکید ورزید.

در ادامه مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز با قدردانی از دولت سیزدهم و اهتمام ویژه معاون اول محترم رئیس جمهور در حمایت از کالای ایرانی افزود: این قرارداد بزرگترین قرارداد تولید و تأمین کاغذ مورد نیاز کتب درسی کشور است که 70 درصد نیاز دانش‌آموزان را تأمین می‌کند.

چوب و کاغذ مازندرانچوب و کاغذ مازندران

امید نیک‌نژاد تحقق منویات مقام معظم رهبری در شرایط سخت کمبودها و جنگ نابرابر و تحریم‌های ظالمانه دشمنان را پس از سال‌ها از افتخارات این شرکت دانست و گفت: در سال 90 این شرکت تنها موفق شده بود 14 هزار تن کاغذ را تولید و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد اما اکنون ضمن تحویل 5 هزار تن کاغذ تحریر در انتهای سال 1400 موفق شد ضمن تداوم تولید در این نوع کاغذ به تعهد اخلاقی و اجتماعی خود نیز در تأمین کاغذ کتب درسی عمل کنند.

 وی با اشاره به شعار ما می‌توانیم در دولت سیزدهم، این اقدام را قدمی بزرگ در راه رفع نیاز و خودکفایی کشور دانست و بیان داشت: با اجرای این توافق نامه از خروج 30 میلیون دلار ارز کشور جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران حمایت وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دستیابی به این تفاهم‌نامه بسیار با ارزش دانست و بر اراده کارکنان مجموعه چوب و کاغذ مازندران برای تحقق این توافق تا پایان سال جاری تأکید ورزید.

وی در انتها تأکید کرد: در صورت حمایت دستگاه‌های اجرائی کشور این مجموعه قادر خواهد بود 15 هزار تن دیگر از نیاز کشور را تا پایان امسال تأمین کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه