English

معاون بهداشت علوم پزشکی کرمانشاه در پاسخ به موج:

فقط ۳۰ درصد کودکان ۵ تا ۹ سال کرمانشاه واکسن دریافت کرده‌اند/ الزامی در تزریق واکسن وجود ندارد، اصل بر اغنا است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست ویژه هفته سلامت، با هشدار نسبت به جدی بودن خطر کرونا در جامعه، گفت: والدین مطمئن باشند دو واکسن کواپاستور و سینوفارم هیچگونه عوارضی را برای کودکان در پی ندارد.

فقط ۳۰ درصد کودکان ۵ تا ۹ سال کرمانشاه واکسن دریافت کرده‌اند/ الزامی در تزریق واکسن وجود ندارد، اصل بر اغنا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، ابراهیم شکیبا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر جدی گرفتن رعایت پروتکل های مقابله با کرونا و واکسیناسیون برای عموم جامعه، ابراز داشت: کاهش آمار مبتلایان و انجام واکسیناسیون به منزله پایان کرونا نیست و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی باید همچنان با جدیت ادامه یابد.

سراب قنبر دیگر گنجایش دفع پسماند را ندارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به وجود معضل دفع پسماندهای بیمارستانی  در کرمانشاه پرداخت و افزو: بر اساس قانون دانشگاه علوم پزشکی وظیفه دارد که پسماندهای عفونی بیمارستان ها را غیرعفونی و بی خطر جدا و تحویل شهرداری داده تا در خصوص دفع این پسماندها اقدام کند.

شکیبا با تاکید بر اینکه سراب قنبر  جای نامناسبی برای دفع این پسمانده بوده و در حال حاضر دیگر گنجایش این کار ندارد، خاطرنشان ساخت:  جهت کمک به این نهاد چندین نقطه را مشخص کرده و مشاور گرفته ایم که بهترین نقطه برای این کار انتخاب شود.

وی از خرید ۱۱ دستگاه بی خطر ساز برای سال جاری خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر تمامی بیمارستان های کرمانشاه مجهز به دستگاه بی خطرساز هستند 

اجرای طرح سرطان های شایع بصورت رایگان در درمانگاه‌های کرمانشاه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در حال حاضر BMI تمامی افراد بالای 30 سال، غربالگری فشار خون و خطرسنجی، غربالگری سرطان کلون هم برای تمام افرادی بالای 50 سال و همچنین غربالگری سرطان سینه هم برای زنان 30 تا 70 سال و غربالگری سرطان رحم برای زنان 30تا 60سال در تمامی مراکز بهداشتی بصورت رایگان انجام می شود.

دکتر شکیبا 78 درصد موارد مرگ و میر را مربوط به بیماری های غیرواگیر در جامعه دانست و تصریح کرد: قطعا غربالگری ها و آموزش ها در زمینه این بیماری ها در کاهش آمار مرگ و میر بسیار موثر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه