English

کرمانشاه آبی است اما سویه اُومیکرون بسیار خطرناک است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر لزوم آمادگی جهت مقابله با سویه اُومیکرون کرونا تأکید کرد و گفت: خوشبختانه هم‌اکنون در کشور و استان کرمانشاه وضعیت مناسب است و ازنظر رنگ‌بندی کرونایی در وضعیت آبی هستیم.

کرمانشاه آبی است اما سویه اُومیکرون بسیار خطرناک است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمودرضا مرادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کرمانشاه، ابراز داشت: امیدوارم این وضعیت همچنان ماندگار باشد، اما متأسفانه با سویه اُومیکرون مواجه هستیم و شیوع آن دنیا را تهدید می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر تعداد موارد بستری در اثر ابتلا به کرونا در استان به پایین‌ترین میزان رسیده، اما متأسفانه بی‌توجهی و ساده‌انگاری شرایط در جامعه در حال افزایش است و جدی نگرفتن و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سلامت افراد را به مخاطره می‌اندازد.  

مرادی با اشاره به شیوع سویه جدید اومیکرون، گفت: به دلیل قدرت سرایت بالای اُومیکرون، ورود به پیک جدید بیماری کرونا بسیار سریع و غافلگیرکننده خواهد بود، بنابراین باید آمادگی لازم را برای مواجه با پیک جدید بیماری داشته باشیم.

وی افزود: برای پیشگیری از ابتلا به اُومیکرون علاوه بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا، باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیریم.

مرادی با تأکید بر آمادگی بیمارستان‌ها، اظهار کرد: اقلام و تجهیزات موردنیاز بیمارستان‌ها باید به میزان لازم در هر بیمارستان وجود داشته باشد و نباید به دلیل کمبود برخی اقلام و تجهیزات ضروری کار بیمارستان مختل گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه