English

پلیس پرچمدار امنیت بخشی در جامعه است

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، پلیس را پرچمدار امنیت بخشی در جامعه معرفی کرد و گفت: تمام تلاش همکاران پرتلاش ما ایجاد امنیت پایدار در جامعه و برخورد قاطعانه با مجرمان و مخلان نظم عمومی است.

پلیس پرچمدار امنیت بخشی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، سرهنگ محمدرضا یاری اظهار داشت: امروز پلیس حضور گسترده ای در جامعه و نقش پررنگی در امنیت بخشی دارد و به عنوان متولی نظم و امنیت شناخته می شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بیش از 30 دستگاه در حوزه تامین نظم و امنیت مسئولیت دارند اما در این میان نقش پلیس برجسته تر و به عنوان پرچمدار امنیت بخشی در جامعه شناخته می شود.

سرهنگ یاری با اشاره به تماس های مکرری که در طول روز با پلیس 110 از سوی مردم برقرار می شود، افزود: دیر حاضر شدن ماموران پلیس در صحنه به معنای بی توجهی آن ها به درخواست شهروندان نیست بلکه ممکن است موضوع گزارش شده به عنوان مثال توزیع مواد مخدر به پلیس تخصصی ارجاع شده تا آن ها بتوانند اقدامات بهتری انجام و برخورد قاطعانه تری با جرم به وقوع پیوسته صورت دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در موضوعات عمومی هم ماموران پلیس تلاش کرده اند تا در سریعترین زمان ممکن به موضوع ورود پیدا کرده و برخوردهای قانونی و لازم را انجام دهند.

وی در ادامه به برخی معضلات اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: نزاع و درگیری یکی از آن هاست، موضوعی که گاهی اوقات به خاطر پائین بودن سعه صدر و پس از حادثه ساده ای مثل تصادف رخ می دهد که حتی گاهی اوقات منجر به قتل یکی از طرفین درگیری هم شده است.

سرهنگ یاری با تاکید بر اهمیت افزایش سعه صدر و کنترل رفتار خود هنگام حوادث ساده، گفت: اگر موضوعات خود را از مجراهای قانونی پیگیری کنیم قطعا شاهد مشکلات کمتری بوده و نزاع و درگیری ها به حداقل خود می رسد.

این مقام انتظامی مواد مخدر را یکی دیگر از معضلات اجتماعی دانست و گفت: این پدیده را می توان ام الفساد جرائم دانست و می طلبد که خانواده ها بیش از پیش بر رفتار فرزندان خود نظارت کنند، چرا که ممکن است نوجوانی به خاطر کنجکاوی به سمت این بلای خانمانسوز برود و او را گرفتار کند.

وی در ادامه یکی از نگرانی های شهروندان را موضوع سرقت عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی یکی دو سال اخیر شاهد افزایش سرقت در سطح استان و کشور بوده ایم که برای پیشگیری از این موضوع، خود مردم هم باید اهتمام لازم را داشته باشند.

سرهنگ یاری افزود: رعایت برخی نکات ساده و پیشگیرانه مانند نصب سیستم و تجهیزات ضدسرقت در منزل، مغازه و خودرو، مراقبت کردن از گوشی تلفن همراه و کیف دستی در خیابان و ... می تواند سارقان را از رسیدن به اهدافشان بازدارد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس کرمانشاه یادآور شد: یکی دیگر از روش های سرقت مراجعه سارقان به درب منازل مردم به عنوان مامور برق، گاز، مخابرات و ... است که این افراد از قبل با شناسایی منازلی که افراد سالخورده و یا کودکان به تنهایی در آن ها حضور دارند اقدام به سرقت و حتی ضرب و جرح افراد می کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان باید در مواجهه با افرادی که خود را مامور سازمان های دولتی و حتی پلیس معرفی می کنند، حتما پیش از ورود به حیاط یا محیط منزل کارت شناسایی معتبر را مطالبه کنند.

سرهنگ یاری در پایان از آمادگی مرکز مشاوره معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس کرمانشاه برای ارائه مشاوره های لازم در همه حوزه ها به صورت رایگان به افشار مختلف مردم خبر داد و گفت: سامانه های 110 و 197 نیز آماده دریافت گزارش ها، انتقادات، پیشنهادات و نظرات شهروندان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه