English

یک متخصص:

کرونا ویروس بیماری طولانی‌مدت و نیازمند مشارکت همگانی مردم است

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:ازآنجاکه ویروس کرونا در حین صحبت با دیگران هم می‌تواند انتقال یابد، لازم است در هر مکانی حداقل فاصله یک و نیم متری را با دیگران رعایت کنیم.

کرونا ویروس بیماری طولانی‌مدت و نیازمند مشارکت همگانی مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر حسین بیگلری در خصوص وضعیت کلی ویروس کرونا در سطح جامعه ابراز داشت: از ورود ویروس کرونا به کشور نزدیک 90 روز گذشته است، اما متأسفانه این ویروس همچنان در حال فعالیت است، لازم است که همچنان مراقبت‌های لازم را داشته باشیم چراکه هرگونه سهل‌انگاری خطر افزایش موارد ابتلا را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود حتی‌المقدور از حضور در اماکن شلوغ و مسافرت کردن پرهیز شود و اگر قرار است مشاغل ضروری به کار برگردند بایستی فاصله‌گذاری اجتماعی، پروتکل‌ها و مقررات بهداشتی به‌صورت کامل رعایت شود و ازآنجاکه ویروس کرونا در حین صحبت با دیگران هم می‌تواند انتقال یابد، لازم است در هر مکانی حداقل فاصله یک و نیم متری را با دیگران رعایت کنیم.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تأکید بر اینکه همچنان شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون همچنان توصیه می‌گردد، خاطرنشان ساخت: استفاده از ماسک بایستی به‌صورت صحیح و در بازه زمانی مشخص صورت گیرد، ماسک زدن را در مکان‌های شلوغ و برای مدت کوتاه توصیه می‌گردد.

وی تصریح کرد: در هنگام استفاده از ماسک مراقب باشیم دست‌ها به‌صورت و مخصوصاً به چشم‌ها برخورد نکند و بعد از استفاده از ماسک حتماً آن‌ها را به‌صورت بهداشتی دفع نمایید که خطر انتقال ویروس از بین برود.

بیگلری تأکید کرد: بیماری کرونا ویروس به‌ویژه برای سالمندان و کسانی که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، آسم و فشارخون بالا دارند، می‌تواند به‌طوری جدی جان افراد را در معرض خطر قرار دهد و به همین دلیل با علائم هشدار توسط متولیان امر سلامت باید بیشتر مراقب باشیم چراکه این بیماری نیازمند صبر و استقامت است خصوصاً می‌تواند جان افراد را در معرض خطر قرار دهد.

این متخصص حوزه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان ساخت: سرفه، تنگی نفس و تب از علائم بیماری کرونا است و ممکن است در برخی موارد باعث اختلال در حس چشایی و بویایی افراد شود و باید توجه داشت که کرونا ویروس مانند آنفولانزا بیماری مقطعی نیست و طولانی‌مدت تر می‌باشد به همین علت نیازمند صبر و حوصله بیشتری است و تمامی مردم باید به‌صورت مشارکت اجتماعی آن را جدی بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه