English

داروی کرونا به‌اندازه در بیمارستان‌های کرمانشاه موجود است

مسئول امور بیمارستانی معاونت غذا و‌ دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ذخیره کافی داروهای موردنیاز بیماران مرتبط با کرونا در استان وجود دارد.

داروی کرونا به‌اندازه در بیمارستان‌های کرمانشاه موجود است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، وریا رحیمی بهترین سیاست برای مقابله با یک بحران همچون کرونا را آمادگی قبل از وقوع بحران دانست و اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در چین، احتمال ورود آن را به دیگر کشورها ازجمله ایران را پیش‌بینی می‌کردیم.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه چند روز قبل از اینکه موارد مثبتی از کرونا در کشور گزارش شود، ضمن مشاوره با پزشکان متخصصان بیماری‌های عفونی در حوزه تأمین داروهای بیمارستانی، فهرستی از داروهای حمایتی موردنیاز این بیماری را تهیه کرد.

مسئول امور بیمارستانی معاونت غذا و‌ دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه توانستیم با برآوردی تقریبی تعدادی از داروهای موردنیاز این بیماری را از طریق شرکت‌های پخش دارویی در سطح استان برای بیمارستان‌ها تهیه کنیم.

وی بابیان اینکه داروی بیماران کرونایی به‌اندازه کافی در استان وجود دارد، اضافه کرد: این داروها بلافاصله پس از وقوع بحران در انبارهای بیمارستان و معاونت دانشگاه موجود بود و خوشبختانه هم‌اکنون ذخیره کافی برای داروهای موردنیاز بیمارستان مرتبط با این ویروس در استان وجود دارد.

رحیمی ادامه داد: الحمدالله در طول این مدت که با بحران مواجهه بودیم کمبود خاصی در مورد داروهای موردنیاز بیماران نداشتیم، امیدواریم مردم با رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی کمک کنند تا پایان بیماری را پشت سر بگذاریم و دوباره با پیک بیماری مواجهه نشویم.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته در ماه‌های آتی نیز مشکل خاصی درزمینهٔ دارو و مواد ضدعفونی‌کننده  در خصوص مقابله با کرونا در سطح استان‌ها نخواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی