English

الزامات بهداشتی مقابله با کرونا در واحدهای غذایی کرمانشاه

مدیر نظارت بر مواد غذایی،‌ آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه الزامات واحدهای تولیدی و شرکت‌های پخش مواد غذایی و آشامیدنی به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس خبر داد.

الزامات بهداشتی مقابله با کرونا در واحدهای غذایی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، شهریار مستوفی، مدیر نظارت بر مواد غذایی،‌ آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص مواد مقابله با شیوع کرونا در کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس در استان کرمانشاه و به‌منظور پیشگیری حداکثری از شیوع این ویروس در کارخانه‌ها تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی، انبارهای نگهداری و زنجیره توزیع و پخش، مواردی جهت رعایت به کلیه واحدهای تولیدی و شرکت‌های پخش مورد تائید آن معاونت ابلاغ می‌گردد. مسئولیت نظارت بر اجرای این الزامات بر عهده مدیرعامل و مسئولین فنی می‌باشد.

متن ابلاغیه بدین شرح است:

1- مواد اولیه خام نظیر فرآورده‌های خام دامی و دریایی از واحدهای صنعتی و کشتارگاه‌های دارای مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح (سازمان دامپزشکی و سایر نهادهای مرتبط) تهیه‌شده و کنترل و نظارت کافی در زمان خرید و در طی حمل‌ونقل تا درب کارخانه تحت نظارت مسئول فنی انجام شود.

2- مواد اولیه خام کشاورزی حتی‌الامکان از واحدهای صنعتی و یا کارگاهی دارای مجوزهای قانونی و یا از مراکز عرضه معتبر از سوی وزارت جهاد کشاورزی که تحت پایش و کنترل‌های لازم می‌باشد تأمین شود و تحت نظارت و کنترل‌های دقیق مسئول فنی حمل و نگهداری شوند.

رعایت نکات بهداشتی در حمل‌ونقل و توزیع

1- کلیه وسایل و ابزار مورداستفاده در حمل‌ونقل مواد اولیه و محصول نهایی به‌ویژه تانکرها و وسایل نقلیه با مواد ضدعفونی‌کننده مناسب، گندزدایی شه و سپس بارگیری صورت گیرد.

2- سکوهای بارگیری و تخلیه، پالت‌ها و لیفتراک‌ها قبل از جابه‌جایی با مواد مناسب ضدعفونی شوند.

3- کارکنان و دست‌اندرکاران حمل‌ونقل باید مجهز به ماسک و دستکش بوده و تحت معاینات لازم قبل از ورود به محل کار قرار گیرند.

4- در توزیع محصولات در سطح عرضه، ضمن تأکید به رعایت پوشش بهداشتی توسط پرسنل بخش و ضدعفونی خودروهای پخش محصولات، به‌منظور پیشگیری از تماس مستقیم افراد، از سبدهای قابل شستشو و یا کارتن به‌عنوان بسته‌بندی ثانویه و یا شرینگ نمودن محصولات استفاده‌شده و از قرار دادن بسته و یا سبد در کف خیابان و معابر خودداری شود.

رعایت نکات بهداشت عمومی و فردی در محل تولید و بسته‌بندی

1- غربالگری کارکنان در بدو ورود به محل کارخانه انجام شود و از ورود افراد مشکوک به علائم حاد تنفسی (بیماری کرونا ویروس) به محل کارخانه ممانعت به عمل آید.

2- رعایت مقررات بهداشت فردی برای کلیه کارکنان به‌ویژه کارکنان مرتبط با سالن‌های تولید، بسته‌بندی و انبارش مواد اولیه و محصول باید به‌طورجدی و سخت‌گیرانه الزام شده و مورد پایش قرار گیرد.

3- اجرای سخت‌گیرانه مقررات نظافت و گندزدایی سطوح در کلیه اماکن و فضاهای مرتبط با تولید و انبارش باهدف کاهش احتمال مخاطرات مرتبط با بیماری الزامی بوده و باید در فواصل مناسب مورد پایش قرار گیرد.

4- واحد تولیدی و شرکت‌های پخش باید مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده و ملزومات بهداشت فردی از قبیل ماسک، دستکش و ... را به تعداد کافی تأمین نماید.

رعایت عمومی برای کلیه واحدهای تولیدی، نگهداری و توزیع

1- آموزش کارکنان درزمینهٔ کرونا ویروس، علائم و نحوه پیشگیری از ابتلا در دستور کار قرارگرفته و سوابق آن جهت ارائه به بازرسین وزارت بهداشت نگهداری شود.

2- در صورت وجود موارد مشکوک به ابتلا در اعضای خانواده کارکنان، مستخدم برابر دستورالعمل قرنطینه اجازه حضور در محل کارخانه را (تا سپری شدن مدت‌زمان قرنطینه) نخواهد داشت.

3- در صورت به‌کارگیری کارکنان فصلی و یا روزمزد دریافت کارت - بهداشت معتبر قبل از شروع به کار مورد تأکید مجدد قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی