English

نقش پلیس در سلامت و امنیت انتخابات

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: انتخابات به‌عنوان یکی از نشانه‌های دموکراسی مدنی در جوامع مختلف شناخته می‌شود که مردم در آن فرد یا افرادی منتخب را برای سپردن مسئولیتی مهم به آن‌ها انتخاب می‌کنند که در این میان پلیس نقش مهمی در سلامت انتخابات و حضور پرشور آحاد مختلف مردم در این رویداد دارد.

نقش پلیس در سلامت و امنیت انتخابات

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در خصوص نقش پلیس در سلامت و امنیت انتخابات ابراز داشت: برگزاری انتخابات در جوامع مختلف همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است، آن‌ها در حالی انتخابات را برگزار کرده که ماه‌ها پیش از برگزاری آن به‌طور رسمی سازوکارهای مربوطه را فراهم و تلاش می‌کنند که زیرساخت‌های لازم را جهت مشارکت حداکثری فراهم کنند.

سردار علی‌اکبر جاویدان افزود: مشخص کردن شعبه‌های اخذ رأی، استفاده از نیروی انسانی توانمند، ارائه آموزش‌های لازم به کاربران و متولیان انتخابات، دعوت از عموم شهروندان و واجدان شرایط رأی دادن برای حضور پای صندوق‌های اخذ رأی و ... ازجمله اقداماتی است که باید برای برگزاری یک انتخابات موردتوجه قرارگرفته و شرایط آن فراهم شود.

وی گفت: در این میان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم، موضوع تأمین امنیت آن است که طبق نظر کارشناسان بر هر موضوع دیگری ارجحیت دارد و امنیت در انتخابات از زوایای مختلفی قابل‌بحث است که اگر با چالش روبرو شود می‌تواند کل اقدامات انجام‌شده را زیر سؤال برده و حتی باعث ابطال آن نیز بشود.

رئیس پلیس کرمانشاه افزود: تصور کنیم کاندید یا کاندیداهایی افراد موردنظر خود را در کنار شعبه اخذ رأی مستقر و با ترفندهای خاصی از آراء اکثریت مردم مطلع می‌شوند، حال زمانی که متوجه شده‌اند این شعبه که تعداد رأی‌دهندگان بالایی دارد اکثریت آرا به ضررشان است ممکن است دست به سوء اقدامی زده و بخواهند در ادامه روند برگزاری انتخابات خللی ایجاد کرده و یا حتی صندوق‌هایی را به سرقت ببرند، این اتفاق حتی اگر در یک شعبه و به تعداد یک صندوق اخذ رأی نیز صورت گیرد به‌طورقطع بر سلامت کل انتخابات اثر گذاشته و علاوه بر زیر سؤال بردن این رویداد مهم، در ادامه حضور مردم پای صندوق‌های رأی نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت.

جاویدان ادامه داد: در این شرایط است که نقش امنیت انتخابات که غالباً نیز بر عهده پلیس قرار دارد مشخص می‌شود، پلیسی که اگر نباشد هرلحظه احتمال وقوع حادثه همانند آنچه در بالا ذکر شد می‌رود و وقوع آن کافی است تا سلامت این رویداد را زیر سؤال برود.

وی تصریح کرد: 41 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این سال‌ها 37 دوره انتخابات در کشورمان برگزار و مردم با حضور پای صندوق‌های رأی عالی‌ترین نوع دموکراسی را به نمایش گذاشته‌اند.

وی اظهار داشت: شاید به جرائم بتوان ادعا کرد انتخابات در ایران جزو سالم‌ترین انتخابات برگزارشده در کل دنیاست و امنیت برقرارشده در شعب اخذ رأی به‌گونه‌ای بوده که هیچ‌کس به خود این جرائم و اجازه را نداده که بخواهد خللی درروند برگزاری ایجاد و دست به اقدامات خرابکارانه بزند؛ اگر شاهد بوده‌ایم که انتخابات در ایران و در همه دوره‌ها پرشورتر از دوره‌های قبل برگزارشده یکی از مهم‌ترین دلایلش وجود امنیتی پایدار و باثبات بوده که توسط پلیس در همه شعب و حوزه‌ها ایجادشده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام داشت: در انتخابات پیشرو نیز که متعلق به یازدهمین دوره نمایندگی مجلس است پلیس جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که نسبت به برقراری نظم و امنیت جهت حضور پرشور و حداکثری مردم اهتمام ورزیده و از آراء ملت تا زمان اعلام نتایج حراست و نگهبانی کند، بی‌شک حضور پرشور و همه‌جانبه در انتخابات اگر با انتخاب اصلح نیز همراه باشد زمینه توسعه سیاسی و رشد اقتصادی کشور را فراهم کرده و دشمنان را بیش‌ازپیش از دست‌یابی به اهدافشان بازخواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه