English

ایجاد قرارگاه دانش بنیان موجب تقویت ظرفیت های نخبگان خواهد شد

رییس بنیاد نخبگان کردستان گفت: ایجاد قرارگاه دانش بنیان موجب توسعه و تقویت ظرفیت های نخبگان در حوزه اقتصاد دانش بنیان می شود.

ایجاد قرارگاه دانش بنیان موجب تقویت ظرفیت های  نخبگان خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جمال سلیمی پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست صمیمی  نخبگان استان با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، با اشاره به اینکه چهار اقدام اساسی در بنیاد ملی نخبگان در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مسایل کشور صورت گرفته است، اظهارداشت: یکی از اقدامات مهم در این زمینه، انعقاد تفاهم نامه بنیاد ملی نخبگان کشور است که طی آن وظایفی برای جامعه نخبگان در استان ها تعریف شده که با بهره‌گیری دولت از آرا نخبگان و استفاده از نظرات نخبگان در حل مسایل دولت تأکید شده است و در این زمینه نیز چهار کارگروه تخصصی در بنیاد نخبگان استان با هدف ارائه راهکارهای جدید برای حل چالش های دولت و استان  تشکیل شده است.

وی از اعلام آمادگی بنیادنخبگان استان کردستان برای بهره مندی از ظرفیت نخبگان در حل مسایل و مشکلات استان خبر داد و افزود: دولت نیز باید استفاده از ظرفیت نخبگان استان  را در دستور کار قرارخود قرار دهد.

رییس بنیاد نخبگان کردستان همچنین به طرح دستیار نخبه اشاره کرد و افزود: هر بخش اجرایی در استان باید در قالب مشاوران نخبه از ظرفیت نخبگان  و دانش آنها استفاده نماید

سلیمی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر  تعداد 700نفر نخبه در بنیاد نخبگان استان وجود دارند که در حوزه پژوهشی ،فنی و انرژی و تولید محتوا و فناوری اطلاعات فعالیت دارند که امیدواریم از ظرفیت دانشی آنها استفاده مطلوب و‌بهینه شود  و نگاه نخبگانی به سمت و سوی پیشرفت نظام و تولید دانش بنیان با توجه به شعار امسال باشد.

سلیمی در ادامه به ایجاد قرارگاه دانش بنیان در استان اشاره کرد و گفت:ایجاد این قرار گاه زمینه مناسبی برای توسعه و  تقویت ظرفیت های نخبگان درحوزه  اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: استان کردستان دارای ظرفیت دانش بنیانی بسیار قوی در همه حوزه‌ها است که توجه بیشتر مجموعه دولت را می طلبد.

رییس بنیاد نخبگان کردستان، یکی از دلایل عمده فرار نخبگان، عدم احساس تاثیر گذاری در جامعه است که باید زمینه به کار گیری نخبگان در جامعه با توجه به شعار سال سال فراهم شودتا بتوان زمینه ایجاد شغل و‌تولید را در استان رونق بخشید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه