English

وحدت بین مسلمین فرهنگ عمومی است

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر ترویج اصول و ارزش های دینی و اسلامی در جامعه گفت: وحدت بین مسلمین فرهنگ عمومی است.

وحدت بین مسلمین فرهنگ عمومی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه 13 آبان در یکصد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج با تاکید بر فرهنگ سازی ارزش‌ها در جامعه اظهار کرد: فرهنگ صرفه جویی و درست مصرف کردن، فرهنگ تولید، فرهنگ کشاورزی، فرهنگ پرداختن به ارزش های انسانی و اسلامی فرهنگ جامعه است و بایستی به ان پرداخته شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با بیان اینکه فرهنگ عمومی در بخش‌های مختلف باید به گذشته برگردد، عنوان کرد: برای تحقق این مهم می توان از ظرفیت هنر و رسانه بهره گرفت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری  یکی از رسالت‌های صداوسیما به عنوان دانشگاه عمومی را پرداختن به فرهنگ جامعه دانست و افزود: بر همین اساس، لازم است فرهنگ اسلامی، انسانی، ایرانی و قومیتی تقویت و ترویج شود.

آیت الله حسینی شاهرودی، با تاکید بر اینکه صداقت، راستی، قانون گرایی و اصول انسانی باید به عنوان فرهنگ جامعه نهادینه شود، اضافه کرد: این اصول در جامعه فرهنگ بوده و اگر این فرهنگ‌ها اصلاح شود، آن جامعه اصلاح می‌شود.

وی با تاکید بر رواج شاخص‌های فرهنگی در جوانان ادامه داد: لازم است دستگاه‌های مختلف در برنامه ها خود، مسائل فرهنگی را شناسایی  و در گزارش هایشان در راستای توسعه فرهنگ عمومی کار کنند و باعث تحول فرهنگی عمومی جامعه شوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه فرهنگ مقاومت، فرهنگ عمومی است، یادآوری کرد: فرهنگ ذلت ناپذیری اساس فرهنگ است و این در فرهنگ دینی و اسلامی به ان سفارش شده است.

آیت الله حسینی شاهرودی همچنین بر ترویج اصول و ارزش های دینی و اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: وحدت بین مسلمین فرهنگ عمومی است که باید تقویت شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان همچنین گفت: اگر فرهنگ ملتی فرهنگ وحدت، الفت، برادری و رحمت باشد، این ملت انسجام پیدا می‌کند و رشد می کند.

وی مسئولین را بر تقویت فرهنگ عبودیت، خدمت رسانی، کمک به همنوع در جامعه سفارش و خاطر نشان کرد: باید به این سمت برویم که فرهنگ دینی ما فرهنگ عمومی باشد و تلاش کنیم فرهنگ جامعه به سوی سنت های حسنه هدایت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه