English

اربعین امسال حب الحسین یجمعنا به همه ی دنیا صادر شد

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به عظمت پیاده روی امسال اربعین گفت: اربعین امسال حب الحسین یجمعنا به همه ی دنیا صادر شد.

اربعین امسال حب الحسین یجمعنا به همه ی دنیا صادر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آیت الله سید محمد حسینی‌ شاهرودی پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های کردستان در سنندج، اظهار داشت: زیارت اربعین امسال جلوه های زیبایی ایجاد کرد و امت اسلامی و همه مستضعفان و آزادگان را گرد هم آورد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به بخش هایی از زیارت عاشورا، زیارت اربعین را از نشانه های مومنین دانست و اظهار داشت: تعظیم شعائر الهی نشانه تقوای قلب است و رد روایات اسلامی  برای زیارت اربعین بسیار توصیه شده است و باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشیم.

وی از راهپیمایی بزرگ اربعین به عنوان همایشی فرامذهبی و فرادینی نام برد و اضافه کرد: این همایش همه شیعیان،  اهل سنت و پیروانی از مکاتب دیگر را از کشورها و اقوام مختلف دور هم جمع می‌کند که هیچکس در آن به ملیت، مذهب و چیزهای دیگرخود استناد نمی‌کند و همه در یک صف و جمع هستند.

آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه مصداق دیگری همانند این اجتماع بزرگ در جهان نداریم که همه عاشقانه به همدیگر خدمت کنند، افزود: هر کس  به وسع خود مشغول خدمتگزاری است و حتی کودکان هم در این همایش بزرگ با کمترین چیزها می خواهند ارادات خود را به اهل بیت نشان دهند و رقابت مثبتی برای بهترین خدمتها به زائرین به وجود می آید.

وی یادآور شد: این حرکت عظیم شور، پیوستگی و روحیه حماسی بزرگی  ایجاد کرده که پیوند عمیقی بین مسلمانان و خطر بزرگی برای مستکبران، ظالمان و دشمنان اسلام و قرآن را رقم زده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان به اظهار نظرهای دشمنان  در این باره هم اشاره کرد و گفت: دشمنان بزرگترین اشتباه آمریکا را حمله به عراق و نابودی صدام می دانند که عاملی برای شکل گیری همایش بزرگ اربعین شد. 

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: دشمنان امسال تمام تلاش خود را به شکل های  مختلف انجام دادند تا بر این راهپیمایی تاثیر بگذارند اما امسال هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفی رشد بسیار مطلوب داشت.

وی گفت: فقط 3.5 میلیون نفر از ایران در این همایش بزرگ شرکت کردند و از همه کشورهای جهان به این سیل جمعیت پیوستند و بدون کوچکترین مشکلی این راهپیمایی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان به اثرات بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: این همایش همه ساله خروشان‌تر می شود و حماسه و الفت و انس بین مومنین و مستضعفان را موجب می شود.

وی گفت: اربعین امسال اربعین شگفت انگیزی بود و امیدواریم سالهای بعد توفنده ترشود وبا به اهتزاز در آوردن پرچم اسلام، دشمنان را نابود کند.

وی گفت: امام حسین (ع) معشوق همه انسان های خدا دوست است و عشق یک ویژگی انسانی و فطری است و چون این عشق خدایی است در فضای مجازی و حقیقی حب الحسین یجمعنا در همه حالت حرف اول را می زند و حرکتی که در فضای مجازی شروع شد رتبه اول را کسب کرد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری این اقدام در فضای مجازی، بیان کرد: این اقدام باعث می شود تا همه جهانیان که شاید امام حسین (ع) را نشناسند وقتی این شعار را ببینند به دنبال منشا این شعار بروند و به نحوی جهان با راه امام حسین (ع) آشنا شوند که این حرکت در فضای مجازی ستودنی و قابل تقدیر است و این حرکت هم نوعی حرکت در نشر راه امام حسین (ع) است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برگزاری مراسم امسال بدون حتی کوچکترین مشکلی به وجود نیامد و این مهم بار دیگر ثابت کرد که مراسم اربعین دارای تاثیرگذاری بالایی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه