English

ژاله کاردان:

چاره ای جز خداحافظی از ورزش ندارم

عضو تیم ملی دوومیدانی بانوان ایران گفت: اگر مربی و امکانات تخصصی مناسب برایم ایجاد نشود ورزش را برای همیشه کنار گذاشته و خداحافظی خواهم کرد.

چاره ای جز خداحافظی از ورزش ندارم

ژاله کاردان  عضو تیم ملی دوومیدانی بانوان ایران در رشته پرتاب دیسک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج،  با گلایه از عدم توجه مسوولان ورزشی اردبیل به ورزش قهرمانی استان اظهار داشت: در صورت مهیا نشدن حداقل امکانات مورد نیاز برای ادامه فعالیت در رشته ورزشی خودم مجبور به خداحافظی از عالم ورزش خواهم شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ ندارد، افزود: آرزوی یک ورزشکار در مرحله نخست حضور در المپیک و مدال آوری در رشته مورد نظر است اما من دسترسی به هیچ امکانات تخصصی از جمله مربی و وسایل تمرینی ندارم.

رکورددار پرتاب دیسک کشور بیان داشت: من با هزینه خودم تا حدودی می توانم وسایل تمرینی را خریداری کنم اما نمی‌توانم تمام امکانات لازم از جمله کفش مناسب و تخصصی‌، دیسک و غیره را خریداری کنم و این باعث شده تا المپیک برای من تبدیل به رویا شود.

رکورددار لیگ باشگاه‌های کشور اضافه کرد: اسپانسر شخصی برای چنین رشته‌هایی سرمایه‌گذاری نمی‌کند این در حالی است که اداره کل هم در این زمینه می تواند در  پشتیبان مالی کمک حال من شود اما تاکنون حمایتی صورت نگرفته است.

کاردان ادامه داد: سرپرست سابق اداره کل برای اسکان و خوابگاه من در سایر شهرستان‌ها برای تمریناتم هیچ اقدامی انجام نداد همچنین بنده مدت زیادی است که در ساعت تمرینی خیلی نامناسب همزمان با تمرین مدارس فوتبال در استادیوم تختی تمرین می کنم که برای یک ورزشکار حرفه ای بسیار نامناسب است.

**هیچ امکانات تخصصی برای تمرین ندارم

عضو تیم ملی دوومیدانی بانوان ایران گفت: من در حال حاضر با کمبود دیسک تخصصی مواجه هستم و عملا شرایط تمرینی را برای من با مشکل مواجه کرده است‌.

وی عنوان کرد: من در این سال ها ۴ مربی داشتم اما با هرکدام حدود ۲ یا ۳ ماه تمرین داشتم و در این زمان کم نمی‌توان به نتیجه دلخواه رسید و لازم است مربی تخصصی به مدت زیای با من همراه باشد تا بتوانم نتیجه مورد انتظار را کسب کنم.

کاردان افزود: قول‌هایی از سوی ممبینی سرپرست فدراسیون و بهرام آقاخانی نایب رئیس فدراسیون به من داده شده مبنی بر تهیه امکانات تخصصی از جمله دیسک و برخی امکانات دیگر که امیدوارم محقق شود .

رکورددار پرتاب دیسک کشور با اشاره به پرتاب ها و رکورد شکنی های خود در اوایل دوران فعالیت ورزشی اش در ۲۹ سالگی تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا در قطر همراه با تیم ملی شرکت کردم و با پرتاب ۵۱٫۴۹ متر مقام هفتم را بدست آوردم و در تورنمت بین المللی قزاقستان توانستم مقام دوم و در مسابقات جهانی کارگران در ایتالیا سال ۲۰۱۵ نیز توانستم در رشته پرتاب دیسک مقام اول و در رشته پرتاب نیزه مقام دوم را کسب کنم.

عضو تیم ملی دوومیدانی بانوان ایران بیان داشت: در خردادماه سال ۹۷ در تهران توانستم در لیگ طلایی رکورد ۵۱٫۴۹ متر را بزنم و کورد ملی کشور را جا به جا کنم و تاکنون این رکورد در اختیار من است و همچنین در مسابقات لیگ باشگاهی کشور با تیم آسان پرداخت نیز موفق به جا به جایی رکورد باشگاهی شدم .

وی تاکید کرد: من از دوران کودکی و با علاقه خاصی وارد فعالیت‌های ورزش شدم و در آن زمان برخی از مربیان هیات دوومیدانی استان فیزیک بدنی من را مناسب این رشته نمی‌دانستند و میگفتند که من به درد این رشته نمی‌خورم اما من با اراده و اعتماد به نفس به تمرینات خودم ادامه دادم و به نتیجه لازم رسیدم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه