English

محمود مسگریان؛

بزرگترین معضل امروز جامعه، بیکاری و اشتغال نسل جوان است

رییس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه بزرگترین معضل امروز جامعه، بیکاری و اشتغال نسل جوان است، اظهار داشت: با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و تشویق مردم به فرهنگ مهارت آموزی، زمینه برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار و مولد در جامعه را فراهیم خواهیم کرد.

 بزرگترین معضل امروز جامعه، بیکاری و اشتغال نسل جوان است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمود مسگریان  رییس شورای اسلامی شهر همدان  در روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر همدان برای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و  ایجاد اشتغال پایدار،  با اشاره به اینکه بزرگترین معضل امروز جامعه، بیکاری و اشتغال نسل جوان است، اظهار داشت: با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و تشویق مردم به فرهنگ مهارت آموزی، زمینه برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار و مولد در جامعه را فراهیم خواهیم کرد.

وی خواستار تعامل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با شورای شهر در راستای ارائه آموزش های مهارتی به افراد آسیب پذیر در مناطق حاشیه شهر همدان شد.

وهب مختاران  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان   نیز در این نشست گفت: ورود آموزش دیدگان به بازار کار از مهم‌ترین نتایج توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با نگاه بومی و منطقه‌ای است.

وی از حرفه و مهارت آموزی به عنوان موتور محرک ایجاد اشتغال یاد کرد و گفت: توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان ضروری است.

وی ادامه داد:  ایجاد بسترهای لازم برای توسعه و افزایش سطح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان همدان باید در اولویت قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم حمایت از ایجاد بازارچه های دائمی و فصلی مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد و کوچک با توجه به رسالت خطیر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای مهارت آموزی، ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه آموزش‌های ارائه شده در سازمان فنی و حرفه ای با توجه به نیاز و ظرفیت‌های موجود انجام می شود، افزود: 

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی فعال در راستای مهارت آموزی برای ایجاد فرصت های شغلی است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر