English

رییس کل دادگستری استان همدان خبر داد

برقراری صلح میان طرفین با طرح وکلای مصلح

رییس کل دادگستری استان همدان با اشاره به طرح وکلای مصلح، عنوان کرد: وکلا با توجه به نوع حرفه و مشغله کاری محل رجوع افراد برای حل و فصل دعاوی هستند بنابراین در کنار تلاش برای کسب درآمد می توانند در راه رضای خدا نسبت به ایجاد صلح و سازش بین طرفین تلاش کنند.

برقراری صلح میان طرفین با طرح وکلای مصلح

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمدرضا عدالتخواه رییس کل دادگستری استان همدان با اشاره به طرح وکلای مصلح، عنوان کرد: وکلا با توجه به نوع حرفه و مشغله کاری محل رجوع افراد برای حل و فصل دعاوی هستند بنابراین در کنار تلاش برای کسب درآمد می توانند در راه رضای خدا نسبت به ایجاد صلح و سازش بین طرفین تلاش کنند.

وی گفت: وکلا در جریان پیگیری پرونده های قضایی با بهره‌گیری از آموزه های دینی به دنبال سازش طرفین دعوا و برقراری صلح باشند.

محمدرضا عدالتخواه روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی طرح وکلای مصلح دادگستری استان همدان، افزود:  درهمین ارتباط لازم است روایات مرتبط با صلح و سازش، متون ادبی، حکایات، قصص فاخر و ادبی در قالب یک کتابچه چاپ و در اختیار وکلا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد صلح و سازش بین افراد سیره اهل بیت(ع) به ویژه منش و روش رسول اکرم(ص) بوده است، اظهار داشت: بیان احکام، روایات و قصص برای طرفین در کاهش مشکلات به ویژه بین زوجین که اختلاف نظر و تنش دارند، بسیار تاثیر گذار است. 

رییس کل دادگستری استان همدان تاکید کرد: دین مبین اسلام دین کیفیت است و تاکید دارد که یک ساعت تفکر و اندیشیدن افضل و برتر از ۷۰ سال عبادت است. 

عدالتخواه گفت: وکلا با توجه به نوع حرفه و مشغله کاری محل رجوع افراد برای حل و فصل دعاوی هستند بنابراین در کنار تلاش برای کسب درآمد می توانند در راه رضای خدا نسبت به ایجاد صلح و سازش بین طرفین تلاش کنند.

وی افزود: در این راستا طرح «وکلای مصلح» مطرح شده که وکلا با عضویت در این طرح و امضای میثاق نامه، متعهد می شوند که در مسیر رفع تنش بین طرفین دعوا تا حد امکان تلاش کنند.

رییس کل دادگستری استان همدان گفت: عضویت در این طرح بدون محدودیت و اختیاری است و اسامی داوطلبان و اعضا در اختیار دادستان ها، روسای دادگاه تجدید نظر و قضات دادگستری ها قرار می گیرد. 

عدالتخواه ادامه داد: پرونده افراد از سوی رییس دادگاه به وکلای مصلح ارجاع و وکلای شاکیان با دعوت طرفین دعوا، جلسه مذاکره و اصلاحی بین آنها برگزار می کند.

وی با بیان اینکه همچنین پیامک حضور در جلسه برای طرفین ارسال می شود، افزود: این طرح درحال حاضر خام است که با گذشت زمان نواقص آن رفع می شود، البته کارگروهی با حضور قضات، کارکنان دادگستری و وکلا تشکیل و جلسه توجیهی درباره طرح «وکلای مصلح» برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: به طور حتم برای گسترش این طرح در جامعه باید مقداری هزینه دولتی نیز تزریق شود که در این راستا پیشنهاد شده در صورت مصالحه طرفین با وساطت وکلای مصلح نیمی از هزینه دادرسی به موکل بازگردد که تحقق این موضوع در مراحل بعدی پیگیری می شود.

رییس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه آموزش هنرهای مصالحه امری مهم و تخصصی است، تاکید کرد: هنگام ایجاد مصالحه باید شاکی این اطمینان را داشته باشد که وکیل در این زمینه بی طرف است و اختلاف ها در فضای آرام حل و فصل می شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر