English

محمدرضا عدالتخواه:

نگاه به افراد زندانی از زوایه اصلاح، تربیت و باز اجتماعی کردن آنان باشد

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: باید نگاه به افراد زندانی از زوایه اصلاح، تربیت و باز اجتماعی کردن آنان باشد و زندانیان در طول دوران محکومیت خود با استفاده از برنامه‌های متعدد آموزشی و تربیتی آمادگی لازم برای حضور مجدد و بدون مساله در جامعه را پیدا کنند.

نگاه به افراد زندانی از زوایه اصلاح، تربیت و باز اجتماعی کردن آنان باشد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمدرضا عدالتخواه  رئیس کل دادگستری استان همدان روز پنجشنبه در بازدید از بازداشتگاه موقت همدان و بند نوجوانان زندان مرکزی همدان گفت: باید نگاه به افراد زندانی از زوایه اصلاح، تربیت و باز اجتماعی کردن آنان باشد و زندانیان در طول دوران محکومیت خود با استفاده از برنامه‌های متعدد آموزشی و تربیتی آمادگی لازم برای حضور مجدد و بدون مساله در جامعه را پیدا کنند.

وی افزود: کمیسیون عفو استان همدان بین تمامی استان‌ها در زمینه اعطای عفوهای مؤثر به زندانیان رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

وی تاکید کرد: 

وی شرط استفاده از عفو و نهادهای ارفاقی در گام نخست پشیمانی و توبه فرد از عمل ناشایست و مجرمانه خود و تصمیم قاطع برای حرکت در مسیر اصلاح و نیز کسب رضایت از متضررین از جرم است.

رئیس کل دادگستری استان همدان اظهار داشت: اجرای موفق طرح‌های «معتذرین» و «حبل‌المتین» برای افزایش بازدارندگی از تکرار جرم و کاهش آثار زیانبار عمل مجرمانه در زندان‌ها، عاملی برای کسب رتبه نخست کشوری استان از نظر اعطای عفوهای مؤثر شد.

عدالتخواه اضافه کرد: با اجرای طرح معتذرین و عذرخواهی داوطلبانه زندانی از شاکی و اجرای طرح «حبل‌المتین» فراهم کردن زمینه انس روح و روان فرد زندانی با قرآن، شرایط صلح و سازش نیز برقرار می شود.

وی بیان کرد: مسیر سقوط و عروج همواره برای انسان ها باز است و تا لحظه ملاقات با مرگ هنوز فرصت توبه، بازگشت و اصلاح وجود دارد و در صورتی که زندانیان در حقیقت امر به مرحله توبه و اصلاح برسند، به طور قطع مشمول انواع ارفاق و عفوهای قانونی می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه