English

محمدرضا عدالتخواه مطرح کرد:

دادرسی افتراقی در رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان

رئیس کل دادگستری استان همدان در همایش یازدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک از دادرسی افتراقی در رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان سخن گفت.

دادرسی افتراقی در رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، یازدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان و با حضور  محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری برگزار شد.

 

 دادرسی افتراقی در رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان

رئیس کل دادگستری استان همدان در همایش  یازدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک طی سخنانی در خصوص اهمیت و جایگاه حقوق اطفال در احکام فقهی و نظام حقوقی جمهوری اسلامی عنوان نمود باید به  تفاوت حقوق اطفال و نوجوانان بعنوان مهمترین ویژگی رسیدگی قضایی توجه ویژه کرد.

محمدرضا عدالتخواه نوع جرم ،انگیزه و شیوه ارتکاب ،ادراک عقلی از جرائم و تجربه ی آنان از زندگی را از جمله مولفه های تفاوت در کودکان و نوجوانان نسبت به بزرگسالان دانسته و این مولفه هارا دلیل الزام به پیش بینی نظام دادرسی افتراقی برای کودکان و اطفال در شیوه های رسیدگی قضایی عنوان نمود.

وی با اشاره به تمایز شیوه ی واکنش به جرائم این گروه سنی افراد به بیان برخی تمایزها و تفاوتهای پیش بینی شده در قوانین مصوب قانون‌مدنی،آئین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی ایران پرداخته و ویژگی های مسئولیت کیفری و حقوقی و نحوه ی تعیین مجازاتهای متناسب بازدارنده را متذکر شده و بر ضرورت تشکیل مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان در همدان تاکید کرد و تحقق این امر را مستلزم همکاری سایر دستگاههای اجرایی استان دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه