English

حمید رضا سهرابی:

بنیاد مسکن استان همدان در کشور پیشرو است/ بهره برداری ۲۷۰۰ واحد مسکن روستایی در استان همدان

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به میزان اعتباراتی که نزدیک به 23 هزار میلیارد تومان برای مسکن روستایی بکارگرفته شده است، گفت: امروز از 2700 واحد مسکن روستایی در استان همدان بهره برداری شد و بنیاد مسکن این استان از استان های پیشرور در تمام امور محوله است.

بنیاد مسکن استان همدان در کشور پیشرو است/ بهره برداری 2700 واحد مسکن روستایی در استان همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، امروز در سفر محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشوربه استان همدان و سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعداد 2700 واحد مسکن محرومین به بهره برداری رسید.

در این مراسم که در روستای خلیل کرد از توابع شهرستان بهار برگزار شد، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار و حسن ظفری مدیر  کل بنیاد مسکن استان همدان و نماینده مردم همدان فامنین در مجلس و دیکر مسوولان  و.. حضورداشتند.

حمید رضا سهرابی ، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگویی با اشاره به بهبود کیفیت مسکن روستایی و ارتقا سطح ایمنی بهداشتی و رفاهی و آسایش و مسکن روستایی و خانه دار کردن اقشار آسیب پذیر روستایی... به عنوان اهداف   طرح مسکن محرومین، گفت: طرح احداث واحدهای مسکونی محرومان در قالب یک پروژه ملی و با هدف خانه دار کردن خانوارهای کم درآمد مورد توجه قرار گرفت.

سهرابی  با اشاره به اینکه در کشورپنج میلیون و 370 هزار نفر واحد مسکونی طبق سرشماری سال 1395 وجود دارد، عنوان کرد: طرح ویژه بهسازی از سال 1384 شروع شده است ودر آن مقطع 7 درصد از واحدهای روستایی مقاوم بوده است و امروز بیش از یک میلیون و 900 هزار واحد از جامعه مد نظر به بهره برداری و مقاوم سازی رسیده اند و نیز 110 هزارمین واحد در استان همدان به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن برای اقشاری که تمکن مالی نداشته و آسیب پذیر هستند برنامه های مختلفی دارد، عنوان کرد: می توان به  تفاهمی که با سازمان برنامه و بودجه کشور در تمام استان های کشور منعقد شده است اشاره کرد.

وی به تعداد 115 هزار واحد مسکونی که طی دو سال اخیر عملیات مرتبط به آن شروع شده است، پرداخت وگفت: سهم استان همدان درابتدای امر2 هزار واحد بود اما تلاش و ممارست خستگی ناپذیری که از سوی بنیاد استان اتفاق افتاد موفق به جذب  هزار واحد دیگر برای استان شدند و جای دارد که بنده از همینجا به مدیر کل بنیاد و همکاران خودم و دیکر مسوولان استان تبریک وخدا قوت بگویم.

بهره برداری از 2700 واحد در استان همدان

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد: خوشبختانه امروز 2700 واحد در استان همدان و 67 هزار واحد از 115 هزار واحد در کشوربه بهره برداری رسید و همینطور 2 هزار واحد نیز در زنجان به بهره برداری خواهد رسید.

سهرابی گفت:  آمار 7 درصدی مورد اشاره در مسکن روستایی  امروز به 50 درصد رسیده است و طرح ویژه بهسازی از طرح های بسیار ارزشمندی است که تاکنون محقق شده است و برنامه این است که تا سال 1405 این درصد را به 70 برسانیم

وی در زمینه اعتبارات صرف شده در این زمینه، خاطرنشان کرد: تا به امروز نزدیک به 23 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است و منابع آن از محل هایی است که بنیاد مسکن در اختیار دارد و می تواند به صورت قرض الحسنه، کمک بلاعوض از محل حساب صد حضرت امام برای اقشار آسیب پذبر به عنوان منابع کمکی و تشویقی پرداخت کند و استان همدان نیز سهم خوبی را از این منابع به خود اختصاص  داده است.

وی با اشاره به عملکرد بسیار خوب بنیاد مسکن استان همدان، یادآور شد: بنیاد مسکن استان همدان در تمام زمینه های مرتبط در میان استان های دیگر از جمله در بازسازی های حوادث طبیعی و حمایت از نقاط درگیر حوادث مانند کرمانشاه که زحمات بسیاری را تقبل کردند.

سهرابی با بیان اینکه جدای  از 115 هزار واحد مورد بحث، برای  صد هزار واحد دیگر از محل حساب صد کمک دریافت کرده ایم، مطرح کرد: این تفاهم نامه برای خانواده های 2 معلول و بیشتر که در کشور 6500 خانواردارای این شرط هستند تحت پوشش قرار گرفته اند و نیز هر کدام 85 میلیون کمک بلاعوض دریافت می کنند.

وی گفت: در همه نقاط کشور شاهدیم که با انجام امور مرتبط به بهسازی ها و اجرای طرح های هادی و ... انگیزه هایی لازم هر چند نسبی برای بازگشت به روستا ایجاد شده است

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر