English

توتونچی؛

بیشترین آسیب زلزله مربوط به بخش غیرسازه ای ساختمان است

معاون امور نظام فنی اجرایی کشور گفت: در حال حاضر بیشترین آسیب های ناشی از زلزله مربوط به تخریب بخش های غیرسازه ای است.

بیشترین آسیب زلزله مربوط به بخش غیرسازه ای ساختمان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون امور نظام فنی اجرایی کشور در نخستین کنفرانس بین المللی تاب آوری بیمارستان ها و مراکز حیاتی کشور که صبح امروز با حضور مسئولانی از وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت بهداشت و نمایندگانی از نهادهای بین المللی در مرکز تحقیقات راه، ساختمان و شهرسازی برگزار شد، گفت: از دهه پنجاه سازمان برنامه و بودجه برنامه های خود را برای کاهش خسارات زلزله آغاز کرد و بعد از مدیریت بحران وظایف سازمان ها به این بخش افزوده شد و سازمان برنامه نظارت راهبردی بر مقاوم سازی پروژه ها را به عهده داشته و ضابطه های در این بخش تعریف شده است.

توتونچی با بیان اینکه از سال 96 تمام دستگاه ها موظف به رعایت دستورالعمل های امور نظام فنی اجرایی کشور شده اند، افزود: در حال حاضر مهمترین موضوع هماهنگی بین سازمان هاست که باید محقق شود.

او با تاکید بر اینکه صدا و سیما نقشی در آموزش مردم برای مقابله با زلزله انجام نداده است، افزود: همچنین آموزش پرورش برای همکاری در این بخش فعالیت مؤثرتری داشته باشد.

توتونچی با بیان اینکه ساختمان سازی از روش های سنتی باید به روشی نوین تغییر کند، تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین آسیب های ناشی از زلزله مربوط به تخریب بخش های غیرسازه ای است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی