English

حمید پرورشی خرم مطرح کرد:

سرقت تابلو ها و علائم جاده‌ای در همدان

معاون راهداری استان همدان سرقت تابلو ها و علائم جاده‌ای در همدان را عاملی مهم بر افزایش تلفات جاده ای استان دانست.

سرقت تابلو ها و علائم جاده‌ای در همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حمید پرورشی خرم، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به سرقت تابلو ها و علائم جاده‌ای در همدان، گفت: سرقت این تابلوها عاملی مهم بر افزایش تلفات جاده ای استان است.

 

سرقت تابلو ها و علائم جاده‌ای در همدان

خرم با بیان اینکه یکی از وظایف مهم این اداره کل، تهیه و نصب انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهای برون شهری و جاده های استان است، افزود:  هر ساله هزینه های زیادی از منابع ملی و استانی و بیت المال صرف خرید اینگونه تابلوها می شود و این در حالیست که عده ای از افراد از روی ناآگاهی اقدام به سرقت آن می کنند.

وی با اشاره به سرقت تابلو ها و علائم جاده‌ای در همدان، ادامه داد: سرقت تابلوها، تجهیزات و علائم علاوه بر اینکه هزینه مالی زیادی بر دولت تحمیل می‌کند، از جنبه ایمنی نیز موجب مشکلات زیادی شده و نا ایمن شدن جاده ها را در بردارد.

وی اضافه کرد: علائم راهداری سرقت شده متأسفانه با مبالغ بسیار اندک خرید و فروش می شود در صورتی که این اداره کل باید برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه های سنگینی را از محل اعتبارات استانی و ملی متحمل شود.

پرورشی خرم  با اشاره به سرقت تابلو ها و علائم جاده‌ای در همدان و با تأکید بر اینکه تابلوها و علائم هشدار دهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان، با هدف حفظ و ارتقاء ایمنی جانی مسافران نصب شده است، یادآور شد: آشکارسازی راه ها، نصب تابلو در مکان های مناسب، حفظ حریم راه ها، نصب سرعت گیرها و... از مهمترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در زمینه ارتقاء ایمنی راه ها است.

معاون راهداری استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده درباره کاهش این معضل بیان کرد: سارقان بیشتر در تاریکی شب اقدام به سرقت این تابلوها و علائم  می کنند که این اداره کل با گشت های شبانه روزی سعی بر کاهش این گونه سرقت ها دارد.

وی با بیان سرقت تابلو ها و علائم جاده‌ای در همدان و اینکه هم اکنون 9 گشت شبانه روزی راهداری، رصد علائم و تجهیزات ایمنی جاده های استان همدان را انجام می دهند، تأکید کرد: برای جلوگیری از سرقت تابلوها، فرهنگسازی از طریق رسانه ها و اقدامات پیشگیرانه برای آگاه سازی جامعه امری ضروری است.

وی در پایان از مردم خواست چنانچه مواردی در زمینه سرقت تابلو مشاهده کردند، با سامانه 141 و تلفن 110 نیروی انتظامی تماس حاصل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر