English

محمدرضا بیاناتی خبر داد:

۸۵۱ عملیات اطفاء حریق در محدوده خدماتی شهر همدان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به عملکرد آتش نشانی همدان در 4 ماهه ابتدای سال، از انجام بیش از 800 عملیات اطفاء حریق در محدوده خدماتی شهر همدان خبر داد.

851 عملیات اطفاء حریق در محدوده خدماتی شهر همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمدرضا بیاناتی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به بیش از 40 هزار مزاحمت تلفنی در 4 ماهه اول سال، گفت:  از یک هزار و 595 عملیات انجام شده در 4 ماهه اول سال 866 عملیات اطفاء حریق، 689 عملیات امداد و نجات و 40 عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است.

 

بیش از 40 هزار مزاحمت تلفنی در 4 ماهه اول سال

بیاناتی افزود: از آغاز سال تا پایان تیرماه 98 تعداد 58هزار و 309 تماس با سامانه 125 همدان برقرار شده است که از این تعداد یک هزار و 555 مورد منجر به عملیات شده،   4هزار و 155مورد برای دریافت راهنمایی و مشاوره بوده، 5هزار و 707 تماس اشتباه بوده، 10 مورد اعلام حریق کذب و متاسفانه 46هزار و 842 مورد مزاحمت تلفنی بوده است.

وی اظهار کرد : پوشش گیاهان خودرو با 490 مورد،   اماکن مسکونی با 86 مورد، وسایل نقلیه با 78مورد، باغات و فضای سبز با 49مورد  و مراکز تجاری با33 مورد بیشترین کاربری عملیات اطفاء حریق را شامل شده است.

 

851 عملیات اطفاء حریق در محدوده خدماتی شهر همدان

وی با اشاره به اینکه 851 عملیات اطفاء حریق در محدوده خدماتی شهر همدان و 15 عملیات خارج از آن انجام شده است، افزود: علت بروز 435 مورد از حوادث آتش سوزی عمدی، 419 مورد غیر عمدی و 11 مورد نیازمند کارشناسی است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به انجام 689 عملیات امداد و نجات در 4 ماهه گذشته گفت: نجات حیوانات با 124 مورد، مهار حیوانات با 120 مورد، نجات افراد محبوس شده در آسانسور با 110 مورد، نجات افراد محبوس شده دراماکن مختلف با 98 مورد، رفع آبگرفتگی در سیلاب ها با 98 مورد و رهاسازی و امداد و نجات در حوادث رانندگی با 31 مورد بیشترین نوع عملیات انجام شده را در برگرفته است.

وی با اشاره به اینکه 683 مورد از عملیات امداد و نجات در محدوده خدماتی شهر همدان  و 6 مورد خارج از آن بوده است، گفت: بیشترین کاربری این عملیات اماکن مسکونی با 412 مورد، وسایل نقلیه با 85 مورد و مراکز تجاری با 27 مورد بوده است.

محمدرضا بیاناتی با اشاره به اینکه 17 نفر از جمله یک آتش نشان در حوادث آتش سوزی و 46 نفر در عملیات امداد و نجات مصدوم و 9 نفر فوت شده اند، تصریح کرد: آتش نشانان طی 4 ماه 482 نفر را در  عملیات امداد و نجات و 55 نفر را در حوادث  آتش سوزی نجات داده اند.

 

 آتش سوزی در پارکینگ طبقاتی سینا

وی همچنین با بیان اینکه آتش نشانان همدان با حضور به موقع آتش سوزی خودروی سواری در پارک ینگ طبقاتی سینا را مهار و از گسترش آن جلوگیری کردند، گفت: ساعت 18 و 8 دقیقه یک شنبه 13 مرداد سامانه 125 گزارشی از آتش سوزی یک دستگاه خودرو سواری در پارکینگ طبقاتی سینا واقع در خیابان بوعلی دریافت کرد و بلافاصله پس از دریافت خبر 2 اکیپ عملیاتی از ایستگاه های 11 و یک اکیپ از ایستگاه 21 به نشانی اعلام شده در خیابان بوعلی محله کولانج اعزام شدند.

وی گفت: اکیپ های اعزامی که با توجه به ترافیک عصر گاهی و شلوغی مسیر دسترسی به محل حادثه در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیده بودند در بررسی اولیه مشاهده کردند یک دستگاه سواری پژو روآ در طبقه همکف پارکینگ طعمه حریق شده است.

بیاناتی افزود: پس از آغاز عملیات همزمان با فعالیت اکیپ اطفا حریق یک گروه از آتش نشانان همدان عملیات تهویه و تخلیه دود و گروه دیگر عملیات جستجو و نجات برای یافتن مصدومان احتمالی را انجام دادند و دقایقی پس از شروع عملیات آتش نشانان موفق به مهار و اطفا کامل آتش سوزی شده و از گسترش آن به به سمت خودرو های دیگر جلوگیری کردند.

وی اضافه کرد: در ادامه پس از 36 دقیقه از آغاز عملیات و پس از تهویه کامل  و ایمن سازی محل حادثه 10 آتش که در قالب 3 اکیپ عملیاتی در عملیات حاضر بودند برای ادامه خدمت رسانی به ایستگاه های خود مراجعه کردند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان  با اشاره به بیش از 40 هزار مزاحمت تلفنی در 4 ماهه اول سال، گفت:  از یک هزار و 595 عملیات انجام شده در 4 ماهه اول سال 866 عملیات اطفاء حریق، 689 عملیات امداد و نجات و 40 عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر