English

محمدرضا بیاناتی مطرح کرد:

۳۹ مورد حادثه‌ عمدی آتش سوزی در همدان

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان از ۳۹ مورد حادثه‌ آتش سوزی عمدی و ۹۳ مورد حادثه غیر عمدی طی ۲ ماه ابتدای امسال در همدان خبر داد.

۳۹ مورد حادثه‌ عمدی آتش سوزی در همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمدرضا بیاناتی ، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه آتش نشانان همدان در ۲ ماهه نخست سال جاری ۴۷۳ عملیات اطفا حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث انجام داده‌اند، گفت: از آغاز سال تا پایان اردیبهشت ماه تعداد ۱۱ هزار و ۸۶۸ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است.

 

134 عملیات اطفای حریق/ 39 آتش سوزی عمدی

وی گفت: از این تعداد ۴۷۳ مورد منجر به عملیات شده، ۲ هزار و ۹۱۱ مورد برای راهنمایی و مشاوره برقرار شده، ۲ هزار و ۶۶۷ تماس اشتباه بوده، ۶ مورد اعلام حریق کذب و متأسفانه ۲۰ هزار و ۳۶۱ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی افزود: از ۴۷۳ عملیات انجام شده در ۲ ماهه اول سال ۱۳۴ عملیات اطفای حریق، ۳۲۲ عملیات امداد و نجات و ۱۷ عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است.

بیاناتی اظهار کرد: اماکن مسکونی با ۳۸ مورد، وسایل نقلیه با ۲۷ مورد، مراکز تجاری با ۱۳ مورد و پوشش گیاهان خودرو با ۸ مورد بیشترین کاربری عملیات اطفای حریق را شامل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۳ عملیات اطفای حریق در محدوده شهر همدان و یک عملیات خارج از آن انجام شده است، افزود: علت بروز ۳۹ مورد از حادثه‌های آتش سوزی عمدی، ۹۳ مورد غیر عمدی و ۲ مورد نیازمند کارشناسی مجدد است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به انجام ۳۲۲ عملیات امداد و نجات در ۲ ماهه نخست سال گفت: امداد و نجات در سیلاب و رفع آب گرفتگی با ۹۴ مورد، نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۵۷ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۴۴ مورد، نجات حیوانات با ۴۱ مورد و مهار حیوانات با ۱۹ مورد بیشترین نوع عملیات انجام شده را در برگرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۳۱۹ مورد از عملیات امداد و نجات در محدوده شهر همدان و ۳ مورد خارج از آن بوده است، گفت: بیشترین کاربری این عملیات اماکن مسکونی با ۲۱۵ مورد، وسایل نقلیه با ۳۲ مورد و مراکز تجاری با ۱۳ مورد بوده است.

محمدرضا بیاناتی با اشاره به اینکه ۷ نفر از جمله یک آتش نشان در حوادث آتش سوزی و ۲۰ نفر در عملیات‌های امداد و نجات مصدوم و ۶ نفر فوت شده‌اند، تصریح کرد: آتش نشانان طی ۲ ماه اول سال ۱۶ نفر را در عملیات‌های آتش سوزی و ۲۳۴ نفر را در عملیات امداد، نجات داده‌اند.

وی با اشاره به آموزش یک هزار و ۵۳۹ نفر در ۲ ماهه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: طی این مدت ۱۳۸ دستورالعمل و پروانه ایمنی و ۴۷ تاییدیه و پایان کار ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از پایش سطح ایمنی اماکن مختلف خبر داد و گفت: ۸۶ مورد پایش از اماکن اداری، تجاری، آموزشی، درمانی انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه آتش نشانان همدان در ۲ ماهه نخست سال جاری ۴۷۳ عملیات اطفا حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث انجام داده‌اند، گفت: از آغاز سال تا پایان اردیبهشت ماه تعداد ۱۱ هزار و ۸۶۸ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه