English

رضوان سلماسی در راستای شفافیت مطرح کرد:

انتشار میزان پرداختی های شهرداری و شورا به رسانه ها

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ضمن بررسی پیشنهادات مطرح در حوزه رسانه، از شهرداری و شورا درخواست کرد میزان پرداختی های خود به رسانه ها را در راستای شفافیت ارائه و انتشار دهند.

انتشار میزان پرداختی های شهرداری و شورا به رسانه ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، جلسه امروز کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با دستور کار بررسی مسائل مرتبط به حوزه رسانه با حضور برخی از اعضای شورای شهر، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و نمایندگان شهرداری شکل گرفت.

در این جلسه پیشنهاداتی همچون اختصاص یافتن ساختمان به اصحاب رسانه؛ میزان عوارض درنظرگرفته شده به جهت پرداخت از سوی دکه های مطبوعاتی، ساماندهی آن ها و قراردادی که در این خصوص شکل گرفته است؛ بازبینی تعامل بین رسانه ها و شهرداری، انتشار میزان پرداخت شهرداری و شورا به رسانه ها و برنامه مرتبط به روز خبرنگار مطرح شد.

پیشنهادات مطرح شده از سوی حاضران مذکور مورد بررسی قرار گرفت و در این خصوص، مواردی مطرح و تحلیل تصمیمات مقتضی انجام شد.

بهره از بخشی از فرهنگسراهایی که از فعالیت کمتری برخوردار هستند به جهت دراختیار گذاردن به اصحاب رسانه، به عنوان ساختمان رسانه بیان شد.

در ساماندهی دکه های مطبوعاتی ضمن داشتن نگاه فرهنگی به دکه ها، پیشنهاد مطرح در عوارض پرداختی، بخشودگی یا تقسیط این موضوع بود. همینطور ایجاد دکه های مطبوعاتی در مناطقی از شهر که وجودشان احساس می شود نیز مورد پیشنهادی دیگر در این حوزه بود.

در این زمینه که توزیع عادلانه آگهی ها، رپورتاژها و اشتراک نشریات از سوی شهرداری همدان اتفاق نیفتاده نیز موضوعاتی ابراز شد. همینطور پرداخت نشدن مطالبات رسانه ها توسط شهرداری همدان و تعیین تکلیف این مهم، نیز مورد توجه قرار گرفت.

در ارتباط با برنامه جشن روز خبرنگار نیز پیشنهاد خانه مطبوعات، انتقال این جشن از فرهنگسرا به پیاده راه میدان امام بود که بدان پرداخته شد.

رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان ضمن اشاره به اعتراض برخی از اصحاب رسانه مبنی بر توزیع ناعادلانه آگهی ها و رپورتاژآگهی ها از سوی شهرداری و شورا، گفت: پیشنهاد مشخص بر این است، با توجه به میزان فعالیت رسانه ها وسطح عملکرد آن ها موضوع بررسی و سازوکار مشخصی در این راستا تعریف شود.

سلماسی از شورا وشهرداری درخواست کرد که مبالغ پرداختی خود به رسانه ها را طی یکسال گذشته تاکنون به جهت بررسی و در راستای شفافیت ارائه و انتشار دهند.

وی افزود: بررسی میزان پرداختی ها به رسانه ها با محوریت شورا اتفاق خواهد افتاد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر