English

آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به بخش‌های کهورستان‌ و رویدر هرمزگان​

عملیات اجرایی آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر بندرخمیر از محل آب شیرین کن خلیج‌فارس با حضور استاندار هرمزگان،نمایندگان مجلس در شورای اسلامی آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به بخش‌های کهورستان‌ و رویدر هرمزگان​
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این مراسم با قدردانی از حمایت‌های استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس از طرح‌های آبرسانی گفت: طرح آبرسانی به بخش‌های مرکزی، کهورستان و رویدر با هدف تامین آب بهداشتی و پایدار برای ساکنان این مناطق با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) طراحی شده است.

حمزه‌پور ارزش اجرای این طرح آبرسانی را چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افرود: این طرح آبرسانی قرار است منابع آبی یک شهر و ۳۸ روستا را با جمعیتی افزون‌بر ۳۰ هزار نفر را از آب شیرین‌کن خلیج‌فارس تامین کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان بندرخمیر هیچ منبع آب شیرین سطحی و زیرزمینی وجود ندارد، گفت: با اجرای این طرح، نیاز آبی منطقه که معادل ۱۳۵ لیتر در ثانیه است، تامین خواهد شد و شهرها و روستاهای یادشده از آب شیرین و سالم بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: در این راستا، ۷۲ کیلومتر خط انتقال و سه ایستگاه پمپاژ به همراه ۹ مخزن با حجم ۲ هزار و ۲۵۰ متر مکعب ساخته خواهد شد.

حمزه‌پور گفت: با تکمیل این طرح، بیشتر شهرها و روستاهای شهرستان بندرخمیر از این محل تامین آب خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست این طرح به طول ۴۰ کیلومتر از کهورستان تا رویدر به پایان رسیده است، گفت: استاندار هرمزگان تاکید ویژه‌ای بر اجرا و تکمیل این طرح داشته‌اند که امید می‌رود تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

پروژه آب‌شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس یکی از اَبَرپروژه های کشور در بخش شیرین‌سازی آب بوده که عملیات اجرایی آن از سال ۹۲ با عنوان طرح ملی ساقی کوثر و با هدف تامین بخشی از نیاز آب صنعت، کشاورزی و آشامیدنی استان‌های هرمزگان کرمان و یزد آغاز شد.

از مجموع ظرفیت یک میلیون مترمکعبی آب شیرین کن خلیج‌فارس، ۳۰ تا ۴۰ درصد آن برای استان هرمزگان و آبرسانی به شهرهای بندرعباس و بندرخمیر و روستاهای اطراف آن پیش بینی شده که این سهم به همت دولت مردمی در حال افزایش است.

گفتنی است پس از شهادت شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید و هیات همراه، بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب مسیر کار و تلاش برای خدمت رسانی به مردم ادامه دارد و نشست‌های استانی، سفرهای درون استانی و دیدارهای مردمی استاندار هرمزگان به طور مستمر درحال برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه