English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

تخلیه و بارگیری ۶۱ میلیون و ۷۷۸ هزار ‌تُن انواع کالا‌ در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش حدود ۴۴ درصدی صادرات از بندر شهید رجایی به مقصد کشورهای هدف خبرداد.

تخلیه و بارگیری ۶۱ میلیون و ۷۷۸ هزار ‌تُن انواع کالا‌ در بندر شهید رجایی
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح عملکرد 9 ماهه بخش کانتینری بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران اظهار کرد: در این مدت 61 میلیون و 778 هزار و 694 تُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد. 

وی ادامه داد: از این میزان جابه‌جایی کالا، 39 میلیون و 475 هزار و 638 تُن به کالای غیرنفتی اختصاص دارد که در این بخش 16 درصد افزایش به ثبت رسیده است. 

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی؛ از مجموع کالاهای جابه‌جا شده در این بازه زمانی 27 میلیون و 675 هزار و 541 تُن از بندر شهید رجایی بارگیری و به کشورهای هدف صادر شد که 44,9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. 

عباس‌نژاد میزان ترانزیت کالا در بندر شهید رجایی را نیز چهار میلیون و 608 هزار و 312 تُن و میزان ترانشیب را نیز یک میلیون و 473 هزار و 462 تُن اعلام کرد و افزود: 9 ماهه امسال یک میلیون و 506 هزار و 882 TEU ( کانتینر 20 فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.  

به گفته وی؛ از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نیز در مجموع هفت هزار و 534 فروند شناور در بزرگترین بندر کانتینری ایران پهلودهی شده که از این تعداد سه هزار و 734 شناور وارد بندر شهید رجایی و سه هزار و 800 شناور نیز از این بندر خارج شده است. 

شایان ذکر است؛ کانتینر یا به تعبیر فرهنگستان ادب پارسی "بارگنج" در علم حمل و نقل دریایی به محفظه‌ای اطلاق می‌شود که مطابق با معیارهای سازمان بین‌المللی(6 و 12 متر طول در عرض 2.5) به شکل استاندارد از جنس فلز، فایبر گلاس، پلاستیک و یا چوب ساخته شده و برای بارگیری و حمل انواع کالاهای خشک، مایع ،گاز و یا کالاهای فاسد شدنی (یخچالی) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 واحد شمارش کانتینر در ادبیات بندری تی ای یوTEU Twenty foot container Equivalent Units) ) است که به معنای "معادل یک کانتینر 20 فوتی" محسوب می‌شود، به عنوان مثال اگر در یک کشتی 100 کانتینر 20 فوت و 50 کانتینر 40 فوت وجود داشته باشد، آن کشتی حامل 200 TEU کانتینر خواهد بود.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران با دارا بودن 10 پست اسکله کانتینری در مجموع به طول 2 هزار و 500 متر و 23 دستگاه گنتری کرین فعال در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری در سطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه