English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

گسترش مراودات تجاری و سرمایه گذاری هرمزگان و کشور کنیا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در نشست با سفیر کنیا و هیات همراه به ظرفیتهای استان هرمزگان اشاره نمود.

گسترش مراودات تجاری و سرمایه گذاری هرمزگان و کشور کنیا
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان
، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در استان هرمزگان و کشور کنیا می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات غیر نفتی و سرمایه گذاری در بخش های صنعتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون محصولاتی همچون قیر، خرما و گچ از استان به کشور کنیا صادر شده است، افزود: امیدواریم در نشست‌های آینده فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور را توسعه دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با توجه به درخواست سفیر کنیا برای سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی و فولادی افزود: استان هرمزگان به تنهایی می تواند نیازهای کشور کنیا را در حوزه پالایشگاهی و فولادی تامین کند.

قاسمی همچنین عنوان کرد: اگر کشور کنیا علاقمند باشد، جمعی از فعالین اقتصادی را جهت آشنایی با ظرفیتهای موجود و نیازمندیها جهت سرمایه گذاری در کشور کنیا، اعزام کنیم.

در ادامه سفیر کنیا نیز با اشاره به مراودات تجاری در سالیان گذشته اظهار داشت: هرمزگان و کشور کنیا از لحاظ فرهنگی وجه مشترکی دارند و این دو می توانند همچون گذشته مراودات تجاری خود را از سر بگیرند.

جاشوا گاتیمو بیان داشت: دو بندر ممباسا و لامو نقاط مشترک فرهنگی و تاریخی با بندرعباس دارند و می توانند برای مراودات تجاری هرمزگان با کنیا نقطه عطفی باشند و تلاش ما برای گسترش روابط تجاری بندرعباس و این دو بندر است.

با اشاره به ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در استان هرمزگان اظهار داشت: برای سرمایه گذاری و مراودات تجاری فعالین اقتصادی شرایطی آماده کرده ایم و از فعالین این حوزه برای گسترش تجارت به این کشور دعوت می کنیم .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه