English

رئیس سازمان صمت هرمزگان خبر داد؛

صدور ۶۳ گواهی کشف مواد معدنی در هرمزگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۶۳ فقره گواهی کشف موادمعدنی طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در استان صادر شد که ۶۶ درصد نسبت به دوره‌های قبلی افزایش یافته است.

صدور 63 گواهی کشف مواد معدنی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان در راستای عملکرد دولت سیزدهم در بخش معادن و صنایع معدنی هرمزگان اظهار داشت: برای صدور این تعداد گواهی کشف موادمعدنی ۹۹ میلیارد و ۹۸ میلیون ریال هزینه شد که دراین راستا نیز ۱۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه هرمزگان امسال رتبه نخست کشوریِ در زمینه صدور گواهی کشف موادمعدنی کسب کرده است، بیان کرد: سال گذشته نیز ۷۴ میلیون تن ذخیره معدنی جدید در نقاط مختلف استان هرمزگان با هزینه اکتشاف افزون بر ۴۹ میلیارد ریال کشف شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اظهار کرد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۲۶ فقره گواهی کشف معادن در استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که هشت فقره بوده، افزایش ۲۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

قاسمی ابراز کرد: امسال همچنین ۷۰ میلیون تن سنگ آهن مگنتیت در استان هرمزگان برای کشفیات آماده است که تاکنون برای ۱۰ میلیون تن آن پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

وی یادآورشد: مگنتیت در تولید ورق و نوردهای فولادی کاربرد دارد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت برای زنجیره آهن ۱۰ میلیون تنی که برای هرمزگان هدفگذاری شده است، این کار را دنبال کرد.

این مسوول تصریح کرد: مدت فعالیت دولت سیزدهم همچنین شاهد بهره‌برداری از نخستین واحد تولید شن و ماسه در شهرستان بشاگرد با ظرفیت تولید ۱۸۰ هزار تن درسال، بهره‌برداری از نخستین واحد تولید مس کاتد در شهرستان بندرلنگه با ظرفیت تولید سالیانه ۲۰۰ کیلوگرم کاتد مس، و رشد حدود ۱۱۸ درصدی در وصول حقوق دولتی معادن استان که به ۵۹۰ میلیارد ریال رسیده است، بوده‌ایم.

وی به احیا، فعال سازی و ارتقای ظرفیت استخراج ۵۰ معدن راکد و غیرفعال با سرمایه‌گذاری بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال با ۵۵ درصد افزایش اشاره کرد و گفت: احیای واحدهای صنعتی، معدنی و صنوف تعطیل و نیمه تعطیل در هرمزگان از برنامه‌های مهم و در اولویت دولت مردمی بوده است که با ایجاد اشتغال مجدد کارگران، از ایجاد تبعات سوء اجتماعی برای خانواده‌های این افراد پیشگیری شده است.

قاسمی یادآورشد: تامین ماشین آلات معدنی در هرمزگان نیز پس از پنج سال، امسال اجرایی شده است که در این طرح سرمایه‌گذاران و معدن‌داران به راحتی می‌توانند ماشین‌آلات مورد نیاز خود را با تسهیلات تامین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان افزود: طی فعالیت دولت سیزدهم مطالعات شناسایی و پی‌جویی پهنه‌های اکتشافی در وسعتی افزون بر ۲۹ هزار کیلومترمربع انجام شد که منجر به شناسایی یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع محدوده امید بخش جهت ذخایر کانسارهای فلزی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه