English

کنترل جایگاه‌های سوخت بندرعباس دو هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی به دنبال داشت

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در ۱۶ جایگاه و پمپ بنزین بندرعباس مستقر شدند که در یک‌ماه گذشته از قاچاق بیش از هفت میلیون لیتر سوخت به ارزش ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال جلوگیری شده است.

کنترل جایگاه‌های سوخت بندرعباس دو هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی به دنبال داشت

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم هرمزگان با موضوع مقابله با قاچاق سوخت اظهار کرد: ارزیابی کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی حاکی از این است که در نتیجه استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در ۱۶ جایگاه و پمپ بنزین شهر بندرعباس در یک‌ماه گذشته (از تاریخ ۲۲ مهرماه تا ۲۲ آبان‌ماه سال‌جاری) با جلوگیری از سوخت‌گیری‌های بی‌ضابطه توسط خودروها و ثبت اطلاعات اشخاص و وسایل نقلیه دریافت کننده سوخت در سامانه، این موفقیت بزرگ و بی‌نظیر حاصل شده است.

وی ادامه داد: باتوجه به نتایج موفقیت آمیز اجرای این طرح، از امروز طرح پایش و نظارت بر توزیع سوخت مصرف کنندگان عمده نیز در اقصی نقاط هرمزگان آغاز می‌شود.

رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر سوخت گازوئیل در حوزه حمل و نقل کشور توزیع می‌شود، اضافه کرد: با مقایسه اعداد و ارقام حاصل از صرفه‌جویی سوخت در استان هرمزگان می‌توان دریافت که حجم تاراج اموال عمومی از طریق قاچاق سوخت در استان‌های مختلف در طول ماه و سال ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

قهرمانی گفت: اجرای طرح پایش و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌های هرمزگان موجب شده است که ۳۵ نفر از قضات و کارکنان در حوزه رسیدگی به پرونده های قاچاق سوخت باتجربه و خبره شوند و این موضوع دستاورد مهمی برای دستگاه قضایی این استان محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: محاسبات کارشناسان بیانگر قاچاق روزانه ۲/۵ میلیون لیتر سوخت به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال در هرمزگان بوده که این موضوع نشان دهنده حجم بالای تاراج اموال عمومی توسط قاچاقچیان سوخت است، چرخه توزیع سوخت باید قانونی، عادلانه و همراه با مسئولیت‌پذیری باشد و در صورت نظارت نکردن بر روند عرضه فرآورده‌های نفتی، مسئولیت مدنی و کیفری متوجه متخلفان خواهد شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان با قدردانی از زحمات استاندار هرمزگان، اعضای شورای تامین، فراجا، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، انجمن صنفی کارفرمایی جایگاه داران و انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقلی، خاطرنشان کرد: موضع‌گیری صریح مسئولان ارشد استانی بر علیه قاچاق سوخت باعث ایجاد یک عزم همگانی و گفتمانی واحد برای مقابله با قاچاق سوخت شده و مسئولان مرتبط و دستگاه‌های اجرایی مربوطه نیز همکاری لازم را با دستگاه قضایی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه