English

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان خبر داد؛

توانمندسازی ۵۰۵ نفر از زنان سرپرست خانوار هرمزگانی

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از توانمندسازی ۵۰۵ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد خبر داد.

توانمندسازی ۵۰۵ نفر از زنان سرپرست خانوار هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حمید باسره مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: اشتغال‌زایی و کمک به خودکفایی مددجویان از مهم‌ترین فعالیت‌های توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد محسوب می‌شود که از اهداف شاخص این نهاد، ایجاد اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار و ایجاد منزلت اجتماعی و استقلال مالی و در نتیجه خودکفایی آنان می باشد.

باسره افزود: در همین راستا این نهاد طی شش ماهه نخست سالجاری با پرداخت 32 میلیارد و 590 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی برای 475 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در استان هرمزگان اشتغال پایدار ایجاد نموده است که بیشترین پرداختی تسهیلات اشتغال به مشاغل خرد و صنایع دستی می باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین 30 نفر از زنان سرپرست خانوار از طریق کاریابی که توسط کمیته امداد برای آنان صورت پذیرفته است، شاغل شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های موثر در کمک به توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، تصریح کرد: از ابتدای سال 1402 تا پایان شهریور ماه با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان، تعداد 255 نفر از زنان سرپرست خانوار، تحت آموزش‌های مهارتی کسب و کار قرار گرفته‌اند که برای آموزش آنان بالغ بر یک میلیارد و 275 میلیون تومان هزینه شده است.

باسره در پایان گفت: در حال حاضر90 هزار و 719 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان هستند که از این تعداد 43 هزار و 827 خانوار، زنان سرپرست خانوارها می باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه