English

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان:

پرداخت ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات توسط هرمزگانی‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری مردم و نیکوکاران مبلغ 33 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات خود را به کمیته امداد استان پرداخت کردند.

پرداخت 33 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات توسط هرمزگانی‌ها

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حمید باسره، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در جلسه شورای زکات استان هرمزگان گزارشی از عملکرد زکات استان ارائه کرد اظهار داشت: طی 6 ماهه نخست سال جاری مردم و نیکوکاران مبلغ 33 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات خود را به کمیته امداد استان پرداخت کردند که این میزان زکات جمع آوری شده نسبت به سال گذشته 68 درصد افزایش داشته است.

باسره افزود: زکات جمع‌آوری شده در قالب زکات فطریه و کفارات به مبلغ 23 میلیارد تومان ، زکات واجب به مبلغ هشت میلیارد و 100 میلیون تومان و زکات مستحبی نیز مبلغ دو میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه بیشترین هزینه کرد زکات در سرفصل معیشتی نیازمندان بوده است، تصریح کرد: امسال مبلغ 33 میلیارد و 600 میلیون تومان جهت معیشت نیازمندان و مابقی در سرفصل های کمک هزینه های درمانی ، تعمیر مسکن، جهیزیه و کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند مصرف شده است.

وی با بیان اینکه ۷۵۸ روستای استان هرمزگان مشمول پرداخت زکات در استان هستند، بیان کرد: شهرستان قشم بیشترین سهم زکات جمع آوری شده در استان قرار دارد که جای تقدیر و تشکر از مردم و خیرین در پرداخت زکات و همچنین از اعضای شورای زکات این جزیره را دارم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه