English

فراخوان هفتمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: هفتمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری صنایع‌دستی در سال 1402، هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

فراخوان هفتمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ساناز رمجی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار داشت: آخرین‌مهلت ثبت‌نام در این رویداد 20 شهریورماه سال جاری است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه پیش‌شرط‌های لازم در این رویداد سازگاری با محیط‌زیست و احترام به ارزش‌های محیط‌زیست در به‌کارگیری مواد بکار رفته در محصول و تکنیک‌های مورداستفاده در محصول، رعایت حقوق اجتماعی و قوانین کار  است افزود: معیارهای داوری انتخاب آثار مرغوبیت، اصالت، نوآوری و قابلیت است.

وی هدف از برگزاری این رویداد را کمک به ارتقاء و بهبود کیفی محصولات تولیدی، ایجاد رقابت سالم بین صنعتگران و هنرمندان کشور دانست و افزود: تسهیل در شناسایی هنرمندان فعال، انتخاب، معرفی آثار برگزیده و ایجاد انگیزه بروز استعدادها ، نوآوری و خلاقیت در تولید صنایع‌دستی از دیگر اهداف این رویداد ملی است.

رمجی در ادامه بیان داشت: هر هنرمند می‌تواند در این دوره 3 اثر هنری ارائه دهد که محصولات ارائه‌شده برای شرکت در دوره‌های داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع‌دستی باید دربسته بندی سبز(قابلیت بازگشت به طبیعت) باشد و از مواد مصرفی مرغوب تولیدشده و حقوق مالکیت معنوی در طراحی و تولید آن حفظ‌شده باشد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: همچنین توجه به کیفیت کالا، اصالت و هویت فرهنگی، زیبایی و شکیل بودن اثر، دوستدار محیط‌زیست بودن، قابل‌فروش بودن، خلاقیت و نوآوری، رعایت کپی‌رایت و حقوق نیروی کار ضروری است.

وی با بیان اینکه پذیرش سازهای سنتی دست‌ساز درصورتی‌که دارای ویژگی هنری در ساخت و تزئین ساز باشد بلامانع است، بیان کرد: در غیر این صورت از پذیرفتن ساز صرفاً به لحاظ کاربرد (صوت) بدون هیچ‌گونه ویژگی در نقش و فرم خودداری خواهد شد.

رمجی افزود: مشارکت هنرمندان به‌صورت گروهی، دخالت حداکثر ۳ نفر در تولید یک اثر پذیرفته است و گواهی مهر اصالت برای گروه صادر خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: هنرمندان باید از کلیه مراحل تولید اثر هنری (پیش‌تولید، در حین تولید و کار نهایی در کنار بسته‌بندی) برای ارائه در این رویداد فیلم و عکس تهیه کنند که فرم تقاضانامه تکمیل و امضاشده به همراه فایل Word آن، کپی پروانه تولید کارگاهی یا انفرادی و یا کارت شناسایی هنرمندان متقاضی، فرم تکمیل‌شده نظارت از کارگاه و اصل تصاویر نیز بایستی به‌صورت CD تحویل حوزه آموزش و ترویج این معاونت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه